HuzairieHusinBlog: keje.... blaja.... mane lg best????

Sunday, February 14, 2010

keje.... blaja.... mane lg best????

hmm.... time keje dlu.. aku rase cam nak sambung je blaja... pastu dah sambung blaja, aku rase nak keje lak... ayoyo.... ape kes????? xder kes ke??? hahaha.... funing aku di buat nye.. ye la.... lain orang, lain die punye cara.....


kalo keje:

bg aku la kan.... kalo keje.. duit masyuk.... tiap2 bulan ader je wit... tp ape yg xbest nyer keje nie, cam tension je... ape tak nye... dah la byk keje x settle lg.. pastu asik kene marah jer ngan bos... yg bos taw... " bile lu boleh siap ini keje???"....... aduh... kalo keje dah kompem2 la gi keje nek kete or moto.. tp aku tgk rata2 sume nek kete.. ye la... kete kan ader aircond.... feling jer.... haha....
nek kete xkan pkai air mineral kot isi... dah kompem2 la rm50-rm80 semiggu... pokai dowh.. gji baru masuk leh a isi... kalo tengah2 bulan tue camne????? pinjam mak ke???? hehe.... dah la penat ngan keje kat pejabat... balik tue jem teruk... kalo uma sebelah opis xpe la.. nie jauh nak m****s.... penat kaki aku tekan minyak.. pastu tekan brek lak.... krem kaki aku kalo camnie... hmmmm........






kalo blaja:

kalo blaja lak... relax je... xyah sibuk2 nak pikir kene marah ngan bos ke.. ngan makcik kantin ker... eh??? ape kene mengene lak ngan makcik kantin??? aku pon x taw... layan je la.... asal duit xder je, ape lg.. ambik tipon, pegi kan phonebook cari name bapak... tekan call.... pastu ckp la... "bapak.. wit adik dah xder la..... ngah pokai nie"... ha...... kan senang.... esok check kat bank je dah ader rm100... mudah bukan??? hahaha.....
ape yg x best blaja nie, cam aku ckp la... masalah kewangan... asik xder duit je.... wit PTPTN dah abes dah beli hp baru la, kasut la, shopping la... blaje awek mkn kat maple la... dah kering dah.... dah tue dah a asgmnt bersepah... nak kene submit cepat la tue.... cam nak memberontak je... dah time blaja xpenah tido awl.... plg awl pon pkol 1a.m.... plg lambat jgn tnyer la.... sampai xtido pon ader... dasyhat gilller.... huhuhu.....




kesimpulan:

kesimpulannyer aku pon xtaw.... aku takut kalo aku simpol nanti dah x ley bukak dah... hahaha.... same2 la kiter pikir... tepuk dada bukan tnye selere... dah tentu korang sakit dada... sape suh korang tepuk dada??? hahahaha




p/s:


keje... blaja........ ahhhh!!!!! malas aku pikir... tido lg best.... tenang je.... hahahahaha

11 orang gemar komen entry aku:

  1. menganggur lg best..duk umah goyang kaki..xde mslh assement n xde mslh kerja..=)

    ReplyDelete
  2. zack:
    wat blog lg bagus.. hahahaha

    ReplyDelete
  3. betul tu zack..dok umah lagi best..stress free...bila la aku nk jdk suri rumah sepenuh masa ni....huhuhu

    ReplyDelete
  4. ladbird:

    ai lady.. xsabar nak kawin ker.. huhuuh

    ReplyDelete
  5. hans:

    ape die keistimewaan die tue..?? hehe

    ReplyDelete
  6. kena lalui sendiri baru tahu best atau tak...all the best in your study...

    ReplyDelete
  7. huhuu, kalo kaya, xkeje pun xpe, studyyy je..
    skrg ni aku final year,smua org dok sibuk pasal nak wat master..td aku terlepas ckp ngan mak aku, pasal borang master dah kuar(kantoi),parents suh aku samb..xlarat ah wei,aku bknlah org y smangat kuat nak blaja (scr formal)sampai pecah kepala..lgpon duit xada maaa..bek aku keje wpun tensionnya sama mcm blaja..at least tiap2 bulan duit masyuk..kene marah pun kene marah la wei

    ReplyDelete
  8. blaja@keja 2 2 ada klebihn@klemahn msing2..bg hami blaja@keja 2 2 hami nk wat..sbb apa nk tahu sbbnya adala blaja kita dpt ilmu pgetahuan,kmhiran yg ttentu yg xbleh dpt d tepi jln..he2..keja plak kita dpt duit bleh beli 2 yg ni,byr 2 ni,mkn pkaian dll lg sgla kprluan dpt dpnuhi..apaslahnya klu kita mmpu wat kdua2nya skali??tp kita kenala pndai bhgikn masa dgn sbaik mgkin insyAllah kita bleh..duit akn abis dblanjakn tp klu ilmu sbnyk mna pon ia xkn abis islam mgalakkn umatnya mnntut sgla ilmu selg ia x mlnggar batas kwarasn mnusia@mmsongkn akidah tepuk dada tnya iman 2 lbh baik jgn tnya slera nati smua d amik mslh 2...he2..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)