HuzairieHusinBlog: undang-undang pelik seluruh dunia.. rugi tak ketawa..

Saturday, February 6, 2010

undang-undang pelik seluruh dunia.. rugi tak ketawa..

aiyaa.. memang pelik... gua pon pelik bila baca satu artikel nie yang undang2 kat dunia nie... gua pon malas nak citer pnjg, korang bace la k.. jgn lupa ketawa k.. heheh =)



MALAYSIA :


* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang.


THAILAND :


* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.


SWISS :


* Dilarang berkebun di hari minggu.


SWEDIA :


* Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.


KOREA SELATAN :


* polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu yang ditahan.


SINGAPURA :


* Dilarang berjalan (bogel)

* Tidak flusk jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.


UNITED KINGDOM :


* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .

* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.


MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat memprovokasi rakan kerja selama jam kerja.

* Dilarang memaki di tempat umum.


AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.

* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.


YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium , kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.


KANADA :

* Dilarang menempel plester luka di tempat umum.

* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.

* Dilarang memanjat pokok.


PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.


ISRAEL :

* Dilarang memelihara vavi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.


ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.

* Dilarang bermain domino di hari Minggu.

* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.

* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.

* Dilarang memandu dengan mata tertutup.


ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.

* Dilarang memberi minum bir pada rusa.

* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.


ARKANSAS :

* suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.

* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.

* wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.

* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.


CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.


COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan Anda ditahan olehnya.


CONNECTICUT :

* Dilarang mencium istrinya di hari Minggu.


FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.

* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .

* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.


WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

4 orang gemar komen entry aku:

  1. Ade undang-undang yang pelik-pelik. Seperti 'dilarang mencium isteri pada hari minggu'

    Macam mane orang atasan boleh tahu kalau kita mencium isteri kami di bilik?

    Diorang ade letakkan device yang serba canggih ke pada isteri-isteri tersebut?

    Pelik, tapi benar.

    ReplyDelete
  2. zulhairy:

    ntah la.. aku pon xtaw.. maybe dowang pakai G-Force Kot untuk ngintip.. hehehe :t:

    ReplyDelete
  3. arizona:
    dilarang memandu dengan mata tertutup..
    hahahaha

    ReplyDelete
  4. hani:

    kalo mate tertutup camner nak drive kan.. senggal gak.. hahahaha

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)