HuzairieHusinBlog: cara nak turunkan trafic blog anda

Sunday, March 14, 2010

cara nak turunkan trafic blog anda

oh no!!!!!! tutorial aper lak nie????? korang mesti dah bosan kan dengar blogger tue citer pasal nak up kan trafic.. blogger nie pon nak citer nak up kan trafic.... takde pon aku dengar camner nak turunkan trafic....





maka.. dengan ini... dengan berbesar kepala nya aku... aku nak bagi taw sikit kat korang camner nak turunkan trafic lalulintas blog korang... apa yang tips kat bawah nie adalah apa yang bermain di minda aku...






LANGKAH 1 :

langkah pertama plg senang kalo korang nak downkan trafic korang.... senang jer... korang bukak blog otai2 kite.. pastu dengan berani nyer korang pon menkopi entry dorang dan dengan berbesar hatinyer korang mengepes (paste) lak kat new post korang....

"taniah... post anda dah berjaya di publish"

so.. korang just tgu jer dalam beberapa saat... pada mulanya korang kan dapat kuantiti trafic yang gempak.... may 100,200, mungkin beratus ratus... dan korang tunggu dalam beberapa hari lak... blog korang makin hari makin tiada blogger yang nak masuk... sape nak baca entry copy and paste......

LANGKAH 2

Tips ini boleh dikata kan berkesan juga la.. aku tak pernah terai lagi.. kalo krang nak tengok kesahihan langkah 2 nie.. korang leh try....

aku yakin setiap blog pasti blogger tue kan letak shout box.. apa lagi.. korang komen la.. korang jangan letak URL blog korang.. nanti blogger tue tak tahu sape yang komen panas kat die nie.. korang leh tulis camnie..

"ala... apa punya blog la... templates dah la cam gampang... tak cantik lak tue... setakat ambik kat templates nie kat en. Google boleh la.... bukak la blog aku... gempak... tak sehodoh blog ko... blog sampah masyarakat!!!! "

fuh!! berapi betul statement mamat nie... aku yakin.. pasnie owner blog tue kan wat entry baru pasal statement ko tue... hehehe

LANGKAH 3

Tips nie antara yang berkesan jugak la... bagi bloggger yang selalu komen entry blogger lain, korang leh post comment kat entry dorang tue.. tp ingat... jangan letak annaymous lak... post jer pakai google account korang.. korang leh wat ayat camnie..

"eleh... entry sampah.... tak menarik langsung aku bace.. entry camni nenek aku pon leh wat... blah la!!! sape yang bace entry sampah ko nie kompem die pon sampah gak... tengok entry aku.. mantap... cantik tertarik menarik ko memang da bom"

wah.... panas statement die nie... aku baca pon dah panas.... kalo korang nak tgk trafic korang pasnie naik ker turun korang leh la try post comment camtue.. ahaks

SO.. tips nie bukan lah untuk ditiru atau mengajar blogger menjadi blogger yang tak bagus.. ia sekadar mengingatkan kepada diri aku dan korang supaya tidak melakukan antara perkara-perkara di atas...

EPY BLOGGGING.... ;-)

4 orang gemar komen entry aku:

  1. macam2 lah ko nih..hahahah...

    ReplyDelete
  2. hahahah sgt sinikal...tp tips 2, 'korang jangan letak URL blog korang,nanti blogger tue tak tahu sape yang komen panas kat die ni', ini kene letak ke, xperlu letak..(wah tanya mcm nak buat jek) haha

    ReplyDelete
  3. hehehee....jangan tiru tips2 ni...bahaye =p

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)