HuzairieHusinBlog: :: GERMANY VS ENGLAND - IBARAT FINAL - PART 2

Sunday, June 27, 2010

:: GERMANY VS ENGLAND - IBARAT FINAL - PART 2

salam dari zairie...

seperti yang kita ketahui 16 pasukan sudah pun kita ketahui yang layak untuk ke pusingan kedua.. pusingan kalah mati... tadi baru saja perlawanan pertama dalam kalah mati ini dimana uruguay telah berjaya meletakan dirinya di dalam 8 kelompok negara terbaik.. dan pada malam ini, satu lagi pertembungan yang hebat antara england dan juga england....





ENGLAND




England sebuah negara di bawah bimbingan Fabio Capello berada dalam satu kumpulan bersama-sama dengan USA,Slovenia dan Algeria... pada awal perlawanan, england hanya mampu seri usa 1-1.. englan terus tertekan apabila perlawanan kedua mereka juga sering dengan Algeria dan kali ini lebih parah apabila seri tanpa jaringan 0-0... england yang tertekan berdepan dengan Slovenia dengan misi perlu menang untuk melayakkan diri ke 16 kelompok terbaik.. memang nasib menyelebelahi englang apabila berjawa menewaskan Slovenia dengan jaringan 1-0.... dan kali ini, england berdepan tugas berat apabila berdepan dengan negara pilihan dunia Jerman pada hari ini.


BARISAN KEMUNGKINAN ENGLAND




PENJAGA GOL - DAVID JAMES

PERTAHANAN - JOHNSON, COLE, TERRY DAN DOWNSON

TENGAH - GERRARD, LENNON, LAMPARD DAN WRIHT-PHILLIPS

PENYERANG - ROONEY DAN DEFOE/HESKEY




GERMANY



jerman merupakan negara pilihan dunia.. tetapi corak permainannya sedikit hambar pada permulaan perlawanan pertamanya.. german juara kumpulan bersama-sama dengan Ghana, Austaralia dan Serbia.. german menang dua kali dan kalah sekali kepada ghana dengan 0-1.. pada perlawanan ini, penyerang german, klose dilayangkan kad merah dan terpaksa bermain dengan 10 orang..
german mengutip 3 mata apabila bertemu dengan Ghana dengan kemenangan tipis 1-0.. jerman membelasah Australia 4-0 hasil jaringan podolski, cacau, klose dan mueller... dan kini jerman berdepan england pada perlawanan kedua kalah mati..


BARISAN KEMUNGKINAN GERMANY





PENJAGA GOL - MANUEL NEUER

PERTAHANAN - FRIEDRICH, MERTESACKER, LAHM & TASCI

TENGAH - JANSEN, OEZIL, MUELLER & KHEDIRA

PENYERANG - KLOSE & PODOLSKI/CACAU




VENUE : FREE STATE STADIUM - MANGAUNG
TIME : 10 PM (WAKTU MALAYSIA)
LIVE : TV1, ESPN, ASTRO ARENA




cantik tak stadium die??? =)

p/s : jgn lupa tgk k.. =)