HuzairieHusinBlog: FIFA WORLD CUP 2010 ~ SEPANYOL JUGAK YANG MENANG ~

Monday, July 12, 2010

FIFA WORLD CUP 2010 ~ SEPANYOL JUGAK YANG MENANG ~

salam dari zairie....

pagi tadi berakhir sudah perlawanan terakhir piala dunia antara spain vs netherland.. keputusan nya.. spain 1 netherland 0... tak per la belanda oi... dah masuk final pun dah ok da.. menang tu kira bonus je.. hehe...
papepon....
 

sepanyol juara...!!!!


sepanyol juara piala dunia edisi 2010

aku sorak kan la jugak walaupun aku sokong german.. huhu....

game malam tadi memang fight giler.. tapi yang dapat tengok.. spain yang banyak menyerang daripada belanda.. bertubi-tubi spain serang.. dah macam spain lawan ngan german da.. huhu...



statistik perlawanan netherland vs spain


kan... spain banyak serang kan.... semalam kalau korang tengok, memang refree die tegas giler la.. 13 kad kuning dilayan kan... giler la... banyak tue... tapi kesian kat pemain belanda,john heitinga sebab dapat kad merah.. kad kuning kedua...

perlawanan semalam hampir2 ke penalti... minit2 akhir lak mamat inista nie ley score.. hancur berkecai la harapan belanda... minit ke-115 lak tu... kalo diorang bertahan 5 minit lagi dah boleh seri da.. terus penalti.. nak wat camne... bola kan.. huhu


puas... gol kemenangan iniesta

hm... berakhir sudah piala dunia.. pasni fokus lak kat EPL.. ada la muka2 baru kat Manchester, arsenal dan kelab2 besar yang lain..

akhir kata.....


" majulah sukan untuk dunia.. "

assalamualikum.. :D