HuzairieHusinBlog: ISU KES PEMBUANGAN BAYI | JANGAN HANYA TAHU BUAT SAJA..!!

Friday, August 20, 2010

ISU KES PEMBUANGAN BAYI | JANGAN HANYA TAHU BUAT SAJA..!!

Salam dari zairie...


ini adalah entry lepas geram + marah + panas = bengang.... bengang pasal ape..  pasal kes pembuangan bayi.. ingat malas nak cerita pasal nie,, sebab dah ramai sangat bloggers buat cerita tentang nie... tapi hari isnin tengok berita ada cerita pasal buang bayi, selasa pun ada jugak.. hari rabu pun ada jugak!!!! perrrggghhhh.... panas aku dengar..... bukan panas pasal apa... panas dengan dorang yang buat benda alah nie... dorang nie buat je pandai... masa buat tu... tak ingat dunia... bukan asyik lagi berasmara dana... yang laki pun sama... pun lagi la sama... senang sangat memberi... mudah sangat makan pujok rayu lelaki camtu.... haiiii.... panas betul... nasib baik bulan puasa.. kalau tak, aku dah buat ni entry pertama aku mencarut.... huhu





dalam kes cam nie nak salah kan sapa??? ibu bapa???? ibu bapa dah bagi dorang pendidikan yang sewajarnya dah... cuma dorang je takda otak nak fikir... otak letak mana pun aku tahu... aku tak paham betul la dorang nie...  masa buat tu tak fikir ke kesan yang akan datang... ke pakai buat je... tu yang jadi camtu.... kalau tak tahan sekali pun, sabar la... kawin nanti dapat jugak.... tak menyempat nyempat... nafsu syaitan kot... 

kalau dulu, kerajaan cuba denda rm 20 ribu je kat orang yang bunuh bayi nie... tak pun penjara seumur hidup..... tapi dunia sudah maju... dan hukuman pun sudah maju.. sudah advance... takda hukuman cikai cikai... aku rasa hukuman cikai-cikai nie yang dorang tak takot..... sekarang nie hukumannya :

  1. membunuh bayi - gantung sampai mati
  2. percubaan bunuh -  penjara 20 tahun

yang kes penjara 20 tahun nie, polis akan buat ujian DNA untuk kenal pasti sape ibu bapa bayi nie.... so, aku nak ingat kan kat korang, korang lari la kat africa selatan sekali pun, tetap polis akan jumpa.... 


nie ada statistik bilangan kes buang bayi nie...





cuba lah korang fikir sikit.... binantang pun sayang kat anak dia... contohnya ayam... korang try kejar tengok ibu ayam ngah jaga anak dia... tengok sapa yang kena kejar nanti... walaupun anak anak ayam tu tak kenal bapak dia, ibu ayam tu tetap jaga... bukan sekor.. berekor ekor... yang dorang yang buang bayi nie, bari seorang dah buang... 



BUKTI AYAM PUN SYG ANAK DIA =)

ok lah.. cukup la aku membebel....  sekadar meluahkan apa yang terbuku di hati.. harap maaf jika ada tersentuh dengan bahasa yang zairie gunakan....


ok... disini zairie ada sedikit keratan akhbar dan gambar gambar kes pembuangan bayi nie.... harap maklum..



















jangan risau dik.. tempat adik di syurga... adik akan bahagia disana...


renungkan lah dan selamat beramal..


assalamualaikum..