HuzairieHusinBlog: PERMOHONAN KEMASUKAN KE IPTA SESI 2010/2011

Sunday, August 22, 2010

PERMOHONAN KEMASUKAN KE IPTA SESI 2010/2011

Salam dari zairie..

nak berkongsi info sikit kat pelajar lepasan diploma dan setaraf... pasal permohonan kemasukan ke ipta bagi sesi disember 2010/ januari 2011... zairie pun pelajar lepasan diploma (bakal la.. tinggal bape bulan je lagi nak habis sebenarnya.. hehe) ... tu yang sudi wat research lebih tu.. hehe... yang baik kita sama- sama lah kongsi ea :D



- JOM MASUK U -







UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS  – UPSI -



Program Pengajian
  • Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (ISMP)
  • Diploma Pendidikan Awal Kanak-kanak
  • Diploma Bahasa Inggeris
Semua program yang ditawarkan adalah untuk pasaran terbuka dan bukan untuk lantikan sebagai Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (Guru) di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia.
Permohonan
  • Pemohon perlu membeli nombor BITARA ID bernilai RM 26.00 dari Bank Simpanan Nasional.
  • Permohononan ambilan Disember 2010 UPSI perlu dibuat secara online sahaja mulai 12.00 tengahari 15 Ogos 2010.
  • Sila rujuk laman web Permohonan Atas Talian UPSI dan Bahagian Akademik UPSI.
Tarikh Tutup
  • Permohonan kemasukan ambilan Disember 2010 UPSI akan ditutup pada 6 September 2010.
  • Mereka yang tidak menerima sebarang jawapan selepas 31 Disember 2010 adalah dianggap tidak berjaya.
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 05 450 6929 / 6932 atau emel akademik@upsi.edu.my jika terdapat sebarang masalah atau pertanyaan.










UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA – UTHM



Program Pengajian
  • Program Diploma
  • Program Sarjana Muda
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan belum dibuka / Tiada maklumat terkini
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 07 453 7681/ 7689/ 7687/ 7655/ 7696/ 7685 atau faks 07 453 6085 atau  emel pa@uthm.edu.my.my jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA – UiTM -



Program Pengajian
  • Program pengajian Asasi, Pra Diploma, Diploma, Ijazah Sarjana Muda, Pengajian Luar Kampus dan Profesional/Lepasan Ijazah.
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan belum dibuka.
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 03 5544 3164/ 65/ 66/ 74/ 75 atau faks 03 5544 3170 atau  emel bpp@salam.uitm.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA – UKM



Program Pengajian
  • Program Ijazah Pertama
  • Program Pengajian Siswazah (Doktor Falsafah, Sarjana dan Diploma Siswazah)
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan kemasukan ambilan Disember 2010 UKM bagi program ijazah pertama belum ada maklumat lagi.
  • Permohonan kemasukan ambilan Disember 2010 UKM bagi program pengajian siswazah akan ditutup pada 30 Ogos 2010.
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 03 8921 5336/ 5041/ 4126 atau faks 03 8925 0662 atau  emel akad@ukm.my bagi program ijazah pertama dan 03 8921 3764/ 3895/ 4183/ 4612/ 3795/ 4183/ 5162/ 4516/ 5338/ 4515 atau faks 03 8925 2699 jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI MALAYA – UM -




Program Pengajian
  • Ijazah Sarjana Muda Sains Sukan, Ijazah Sarjana Muda Seni Persembahan (Tari) dan Ijazah Sarjana Muda Seni Persembahan (Drama).
Permohonan
  • Permohonan belum dibuka / Tiada maklumat terkini
Tarikh Tutup
  • Permohonan belum dibuka / Tiada maklumat terkini
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 03 7967 3440/ 3441/ 3502 atau  emel akademik@um.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.









UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA – UPM



Program Pengajian
  • Ijazah Senibina
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan belum dibuka / Tiada maklumat terkini
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 03 8946 6059 atau faks 03 8942 6469 atau  emel akademik@upm.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA – USIM



Program Pengajian
  • Peringkat Master dan PhD
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan kemasukan program pengajian siswazah ambilan Disember 2010 USIM akan ditutup pada 1 Oktober 2010.
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 06 798 6060/ 6061/ 6040 atau faks 06 798 6059/ 6077  atau  emel cgs@usim.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI UTARA MALAYSIA – UUM



Program Pengajian
  • Ijazah Sarjana Muda
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan belum dibuka / Tiada maklumat terkini
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 04 928 3108 / 3174 / 3107 / 3168 atau faks 04 928 3109 atau  emel uumkemasukan@uum.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.





UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA MALAYSIA – UIAM



Program Pengajian
  • Ijazah Sarjana Muda
Permohonan
Tarikh Tutup
  • Permohonan kemasukan ambilan November 2010 UIAM akan ditutup pada 30 September 2010.
Keputusan Permohonan
Maklumat
Sila hubungi talian 03 6196 4000 samb 4043/4048/4045 atau faks 03 6196 4724 atau emel admissions@iiu.edu.my jika terdapat sebarang pertanyaan.






p/s : ini adalah sebahagian daripada universiti sahaja.. maungkin ada universiti lain lagi yang dah bukak tawaran.. so, kena search..

p/s : credit to ubkssbp, e-putra