HuzairieHusinBlog: FILEM 4 MADU 2010 | CERITA WAJIB TONTON

Monday, September 6, 2010

FILEM 4 MADU 2010 | CERITA WAJIB TONTON

Salam dari zairie..

bila sebut pasal raya, semua ingat hari raya, tapi jangan kita lupa ada seribu satu kata berkait dengan raya selain hari raya... ehem ehem.. dah macam lagu jalil hamid lak.. huhu.. saja, aku nak wat mini promo untuk filem 4 madu nie... tengok dia punya trailer macam gempak + kelakar .. nie yang tak sabar nak tengok nie.. raya pertama orang duk ziarah saudara mara, aku tengah lepas kat cinema layan 4 madu nie.. nak tunggu cd lama lagi la...




trailer 4 madu



sinopsis 4 madu


Kisah bermula apabila Azlan, Seorang pekerja biasa di sebuah chalet, menerima sepucuk surat memintanya untuk hadir ke pejabat guaman di Kuala Lumpur. Walaupun musykil, Azlan nekad pergi ke pejabat guaman itu bersama temanya, Firdaus.

Setibanya disana, Azlan diperkenalkan dengan adik tirinya, Azrul, buat pertama kalinya. Mereka berdua memang terlalu berbeza kerana Azrul seorang ahli perniagaan yang berjaya. Di pejabat guaman tersebut, En. Zahrin Ishak, membacakan wasiat yang telah ditinggalkan oleh arwah ayah mereka. Harta-harta wasiat tersebut yang bernilai RM 50 Juta itu akan menjadi hak milik mereka sekiranya mereka dapat memenuhi syarat-syarat wasiat tersebut.

Setelah kedua-duanya setuju, peguam tersebut telah membacakan wasiat pertama iaitu, mereka harus mecari isteri dalam tempoh 3 minggu serta calon isteri itu mestilah anak yatim piatu. Setelah kedua-dua pihak bersetuju, mereka pun menandatangani kontrak yang terlibat serta diberikan wang sebanyak RM 10 Ribu. Setelah memenuhi syarat-syarat pertama, mereka pun terbayang RM 50 Juta yang akan mereka perolehi. Keesokan harinya, Azlan dan Azrul bersama isteri masing-masing sudah pun terpacak di pejabat peguam untuk menuntut harta mereka.

Ternyata, angan-angan mereka untuk menjadi OKB meleset. Kini tiba masanya untuk syarat yang kedua, iaitu, mereka perlu memperisterikan wanita yang buta. Dapatkah mereka memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan ? Apakah syarat-syarat yang seterusnya ? Dan apakah kesudahan Azlan, Azrul dan isteri-isteri mereka..?


zairie : dalam wayang nanti bawak lemang rendang sekali.. baru best tengok.. hehe




0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)