HuzairieHusinBlog: KEBAKARAN JAMBATAN PULAU PINANG | VIDEO KEBAKARAN

Sunday, September 12, 2010

KEBAKARAN JAMBATAN PULAU PINANG | VIDEO KEBAKARAN

Salam dari zairie..

semalam kat berita tv3 ada berita tentang kebakaran di jambatan pulau pinang.. saja aku nak update pasal nie.. sebab apa? sebab saudara aku ada tinggal kat sana.. so, aku nak cerita la sikit.. kalau anda semua tengok berita semalam, memang kecoh jugak la pasal nie.. tak tahu la kat negeri lain.. aku kat kedah nie, ada la jugak dengar mereka nie bergosip gosip pasal kebakaran nie..

apa yang aku tahu, kebakaran tu disebabkan masalah kabel.. kalau tak silap ada dalam 3 kabel utama di jambatan pulau pinang terbakar..




“Tiga kabel ini membekalkan elektrik dari stesen janakuasa TNB di Bukit Tengah, Perai untuk seluruh kawasan pulau. Bagaimanapun, pengguna di negeri ini tidak perlu bimbang kerana kecanggihan sistem yang ada membolehkan masalah diatasi dalam tempoh dua minit saja,”
menurut bomba, lebih 40 anggota bomba dan pegawai kanan terbabit dalam operasi berkenaan. boleh tahan jugak la ramai nya.. so, kesimpulannya, memang dahsyat jugak la dia bunya kebakaran nie..

berita lanjut ===> HARIAN METRO


Kat bawah nie aku ada upload video kebakaran jambatan pulau pinang.. kalau tak keberatan, boleh la tengok jap..











p/s : apa yang boleh kita kongsi, kita kongsi la bersama ye.. :D


assalamualaikum

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)