HuzairieHusinBlog: MUSIM RAYA | MUSIM KUIH TUNJUK

Tuesday, September 7, 2010

MUSIM RAYA | MUSIM KUIH TUNJUK

Salam dari zairie..



kalau nak hitung dengan segala jari jemari yang ada kat badan kita nie, berapa hari lagi jer nak beraya.. cuba kira... 1..2..3..ha... lebih kurang 3 hari lagi jer nak raya... lebih kurang je ea.. jangan terpengaruh lak.. tunggu je la orang yang umum raya tu bagi tahu bila.. hehe...

nak gosip gosip sikit.. bukan gosip pun sebenarnya, cuma nak kongsi dengan anda semua tentang kemeriahan di bazar ria larut malam bangi or up town la senang cerita.. hehe.. kalau korang pergi, memang sesak gila orang semalam.. nak bernafas pun susah.. selamat aku dah ambek oksigen puas puas sebelum aku masuk ke uptown tu.. huhu..









lebih kurang macam nie la keadaan malam tu.. yang nie baru pukul 11 lebih.. kalau puku 12 lebih aku rasa lagi sesak.. orang kan selalu datang lewat lewat sikit.. mungkin dapat barang murah kot.. hehe.. masalahnya yang datang tu bukan nya budak budak muda pun.. kebanyakkan famili.. yang aku perasan, kedai baju melayu, kuih kuih tunjuk, kedai kedai barang raya la.. tu yang popular pun.. huhu...

bila aku bercakap pasal kuih tunjuk nie, teringat la pulak aku kat entry aku.. owh.. aku wat tajuk pasal nie ker?? hehe... ok lah.. aku mula fokus.. huhu... bukan apa pun.. bukan nak kata orang yang beli kuih tunjuk nie tak bagus.. bagus.. kita support peniaga... kalau kita tak support dorang siapa lagi nak support mereka nie... betul tak? bagi aku, kebanyakkan masyarakat kita yang beli kuih tunjuk ada beberapa sebab.. ini sebab yang aku fikir kan sendiri yer.. tiada kena mengena dengan pendapat orang luar.. hak milik terpelihara ta.. huhu





  1. mungkin la mereka nie (golongan makcik makcik biasa nya) dah bosan dah buat kuih raya nie.. nak suruh anak anak buat, tak balik kampung lagi
  2. nak buat kuih macam pakcik niaga tu buat, tapi tak berapa nak terer.. mungkin dapat rasa je la...
  3. buku resepi hilang..dah lupa dah cara nak buat. ini termasuk lah semua peralatan nak buat kuih.. nak beli mahal lak.. save bajet.. hehehe...
korang tengok la gambar di bawah.. betapa seronoknya membeli kuih tunjuk.. termasuk lah aku.. hehe.. aku beli untuk mak aku ok..















macam kuih kan ada... nasihat kau kalau dah hampir tak sempat sangat, tunjuk je la.. mesra, mudah dan cepat.. tunjuk dan hulur je duit.. pasti anda berjaya punya.. hehe...

ok.. selamat berhari raya dan bertunjuk..

assalamualaikum...

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)