HuzairieHusinBlog: 7 Jawapan Nuffnang Untuk Blogger

Saturday, October 30, 2010

7 Jawapan Nuffnang Untuk Blogger

salam dari zairie..

sekadar berkongsi dengan korang semua. zairie rasa ramai yang dah join komuniti nuffnang nie kan..? tapi masih ada beberapa perkara yang membuat kan korang tertanya tanya.. so, ada beberapa soalan dan jawapan dari nuffnang mengenai common question.. soalan nie semua zairie ambek dekat website nuffy.. sharing is caring right..?




1.  Saya telah menyertai Nuffnang untuk beberapa waktu namun belum ditetapkan iklan   apapun di blog saya, walaupun saya mempunyai lebih dari 20 lawatan unik sehari. 

jika anda baru saja bersama dengan komuniti Nuffnang, harap bersabar kerana kami perlu 1-2 minggu untuk memantau kestabilan dari lalu lintas blog anda.

Isi dari blog anda juga penting, serta penempatan iklan.

Akhirnya, walaupun kami menetapkan syarat-syarat lalu lintas minimum untuk bergabung dengan rangkaian kami, mungkin diperlukan beberapa waktu sebelum anda ditugaskan iklan.Sementara kami melakukan yang terbaik untuk meyakinkan pengiklan untuk menyertakan blog yang lebih kecil dalam kempen mereka, ingatlah bahawa ada sejumlah besar blog lalu lintas rendah. Akhirnya cara terbaik untuk ditugaskan iklan adalah untuk menarik lebih banyak lalu lintas!

2.  
Apakah isi blog saya menentukan apa iklan yang saya dapatkan?

Kami melakukan yang terbaik untuk mengesyorkan blog high tertinggi bagi pengiklan, serta memastikan bahawa iklan yang ditempatkan di tempat yang menarik. Anda mungkin mendapati bahawa blog anda tidak menilai tinggi jika blog anda penuh dengan iklan  atau jika blog anda mengandungi "spam" seperti kandungan.


3.  
Mana saya perlu meletakkan iklan saya?



Biasanya, iklan  large rectangle ditempatkan setelah posting pertama di halaman, Skyscraper iklan di sidebar, dan iklan leaderboard di bahagian atas laman.
Walaupun anda bebas untuk menguji, cubalah untuk menempatkan iklan dalam kedudukan yang utama (sesuai).


4
Pendapatan saya belum dikreditkan atau dikemaskini walaupun saya telah mendapatkan iklan di blog saya.



Kami menempatkan iklan di blok mingguan, biasanya dari Minggu 00:00 sampai Sabtu 23:59.

Pendapatan anda kemudian akan dikemaskini pada akhir tempoh ini. Kami akan berlangsung hingga 3 hari kerja untuk mengemas kini pendapatan, bererti pendapatan anda akan dikemaskini pada hari Rabu. 
Kelewatan ini terutama untuk memberi kami waktu untuk audit bagi penipuan klik.




5.  
Cek saya dan bayaran belum tiba tapi saya telah cash out  bulan lepas.


Kerana banyaknya cek kita kirim keluar, kami menyusun cek kami di akhir setiap bulan, maka ia akan memakan masa lebih kurang selama tiga puluh (30) hari untuk membersihkan sesuatu dengan bank, dan sejak saat itu memerlukan waktu sekitar satu atau dua minggu untuk semak untuk mencapai anda.
Oleh kerana itu, lebih baik jika anda untuk cash out pada akhir bulan kerana akan diproses pada masa yang sama seperti  pada  awal bulan, sehingga pendapatan anda semakin meningkat



6.  
Rata-rata jumlah kunjungan unik ke blog saya adalah tinggi, tetapi saya tidak mendapat iklan.




Alasan yang mungkin adalah bahawa peratusan yang tinggi dari lalu lintas (traffic) anda berasal dari luar negeri. Anda boleh pergi ke Analytics -> Datang Dari untuk menyemak lokasi pengunjung anda.

iklan tempatan menjadi sangat popular dengan pengiklan - namun, kami secara teratur memiliki kempen yang tidak geolocated atau target negara-negara lain.



7. 
Saya diberikan  status Glitterati tetapi akhir-akhir ini kembali ke "Biasa".



Pertama pastikan bahawa anda memang tidak meletakkan  iklan lain pada salah satu blog anda.

Kami telah menemui bug minor di mana seorang blogger tidak benar mengesan sebagai eksklusif ketika dia mempunyai beberapa blog dan beberapa daripada mereka secara teratur tidak memiliki lawatan unik.

Hal ini kerana crawler kami tidak termasuk blog yang aktif untuk menjimatkan masa. Tapi ketika status anda dipaparkan, blog tersebut mungkin mempunyai hits pada hari tertentu, sebelum crawler sudah berjaya untuk mengemas kini senarai blog terbengkalai.

ini akan menyebabkan  akaun anda yang ditandakan sebagai "Biasa" kerana salah satu blog anda tidak eksklusif. Cara sederhana untuk mengelakkan ini adalah untuk memastikan semua blog anda mempunyai kunjungan.


p/s : kalau ada apa apa soalan lain, better direct terus kat nuffnang.. hantar ticket kat dorang..  harap membantu la ye..

assalamualaikum.. 



0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)