HuzairieHusinBlog: Cekik Darah Punya Cyber Cafe

Tuesday, November 30, 2010

Cekik Darah Punya Cyber Cafe

salam guys!

ini cerita petang tadi.. malam nie baru nak cerita.. nak kata marah, marah lah jugak... nak kata kecewa... kecewa la jugak... huhu.. 




di suatu petang yang damai.....

waktu  : 11.60 PM
lokasi  : dalam kamar ku yang indah

peristiwa yang berlaku...

alamak..... lambat bangun pulak... dah pukul 11.60 dah nie.. cover letter tak siap nak edit lagi nie... print belum lagi.. envelope belum beli lagi... relax relax.... jangan kelam kabut sangat.... 

ha.... itu baru aku bangun tidur.. boleh terlajak pulak pagi tadi.. padahal awek aku dah call beratus kali dah nie.. memang tidur tak ingat dunia... tahu sebab apa.. nie mesti mimpi indah malam tadi nie.. tak pe.. boleh bikin satu entry lagi cerita kisah mimpi aku. haha

lepas mandi terus bukak lappy.. transfer fail fail dalam pen drive..  pastu nak gerak pi CC


waktu  : 1.60 PM
lokasi  : cyber cafe dekat rumah aku

peristiwa yang berlaku...

brader handsem : bos, print ada?

tokey CC : ada... hitam putih ke kaler?

brader handsem : dua dua.. kaler ada, hitam putih pun ada... nah.. pendrive... ( sambil menyelok poket dan mengambil sekeping pen drive)

tokey CC  : jap.. mau scan... mana taw u nya pendrive penternak virus... 

brader handsem :  .....

tokey CC: fail mana satu nie? 

brader handsem  : oh. yang nie.. fail abc saya nak kaler, fail xyz saya nak print hitam putih

time nak bayar dah nie...

tokey CC : semua 4 keping... RM 7.00

brader handsem : What...?? RM 7.00???? mahal nya... gambar kaler tak sampai suku.. lagi pun kecik je gambar nie... black white bape posen, kaler bape posen...?

tokey CC  : black white RM1.00, Kaler RM 2.00

brader handsem  : Mahal nya u charge... biasa black white paling mahal pun 40 sen...  mahal la kedai u nie... mahal sangat.. kejap lagi saya nak pergi report kat tribunal.....


ha..... lebih kurang macam tu lah kisah  nya... what the fish harga print mahal macam tu.. dah la mahal... tak berkualiti pulak tu... sakit hati betul.... 

so, lepas nie kalau korang ada tak puas hati dengan mana mana kedai boleh report dekat tribunal.. gunakan kuasa pengguna... 

klik sini untuk ke web site tribunal..



ppss: lepas nie jangan harap aku nak mai dah cc tu.... 

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)