HuzairieHusinBlog: Kebahagian Dalam Perpisahan.. Ini Bukan Lagu Shahir AF8 Ok!

Wednesday, November 10, 2010

Kebahagian Dalam Perpisahan.. Ini Bukan Lagu Shahir AF8 Ok!




" Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerana lantang terbaca dari muka
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang
Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih? "

salam dari zairie...
percaya tak setiap pertemuan itu pasti akan ada perpisahan.. cuma... macam mana kita nak menghadapi perpisahan tu... kadang kala perpisahan itu menyakitkan.. kadang kadang perpisahan itu mengembirakan.. mungkin ini lah yang shahir AF8 cuba sampaikan dengan lagu beliau.. temu kebahagian dalam perpisahan.... 

Sekadar Gambar Untuk Ambek Mood

hm... jap... asal entry aku nie semacam je jiwang nya.. macam baru clash je.. ahaks! tolong jawab zairie... ehem2... no komen...




jika kita tahu setiap sesuatu ada perpisahan buat apa kita bertemu dengan nya.. sebab kita dah tahu yang setiap pertemuan itu pasti ada perpisahan... inilah rahsia allah yang kita tak tahu.. mungkin di sebalik perpisahan itu pasti ada hikmah di sebaliknya.. think positif..

zairie tengok, masalah orang bercinta la paling teruk sekali.. kalau berpisah memang susah nak terima.. seoalah sukar untuk menerima apa yang berlaku.. kan zairie dah cakap sebelum sebelum nie.. bercinta itu sakit.. buat apa kita bercinta jika sakit yang kita terima.. bagi zairie, kalau kena dengan cara nya, mungkin tidak sesakit yang kita sangka kan... mungkin ia akan lebih baik dari sebelum nya...

zairie masih ingat lagi... waktu nie zaman kanak kanak ribena lagi.. zairie masa sekolah rendah dulu, sekolah di kampung.. duduk dengan opah zairie.. so, parent zairie lak duduk kat KL.. memang time tu jadi budak kampung habis la.. sawah padi a.k.a. bendang jangan cakap la.. dah habis zairie teroka.. setakat pacat ke lintah ke dah lali dah.. dah bosan dah tengok dorang.. masa mula mula turun bendang tu bukan zairie tak takot pacat atau lintah.. lintah yang tak takut dengan zairie... hampas gas betul... memang sedap la dia menikmati darah zairie yang enak nie.. so, nak dipendekkan cerita, kalau time parent zairie datang nak tengok zairie mesti zairie lah orang pertama akan berjoget dulu... happy kot... bila time diorang nak balik je, zairie mesti menangis.. walaupun zairie dah cuba mengkacakkan muka zairie yang dah sememang kacak nie..  kahkah.. mungkin dari situ zairie dah belajar sesuatu... zairie mampu berdikari.. membuat keputusan sendiri... masa kat situ zairie lah peneman setia opah zairie... kami ketawa bersama... kami menangis bersama..

 tapi.... itu semua dah lepas... tanggal 05 april 2010.. zairie mendapat panggilan dari seseoarang... tapi tu zairie dalam kelas... zairie jawab...

"salam.. ini huzairie ke..??"


"ye saya.. huzairie.. kenapa ye..."


"saya dari bla bla bla nak inform kat awak, yang parent awak akan jemput awak nanti sebab opah awak baru meniggal dunia pagi tadi.."


zairie kaku time tu.. tak tahu nak cakap apa... walaupun opah zairie tu banyak cucu, tapi zairie rasa zairie lah yang paling rapat dengan nya... zairie ingat lagi... bulan 2 time tu... zairie kol opah zairie kat kampung... bertanya kan khabar... arwah opah zairie ada cakap camnie kat zairie.. sememang nya kata kata yang zairie tak akan lupa sepanjang hidup zairie...

" zairie bila nak balik kampung.."


" ala opah... bukan tak nak balik... buat masa nie zairie sibuk la.. zairie janji, bulan 6 nie zairie cuti semester zairie balik kampung ok.. zairie belanja opah ABC.. hehehe."




baru zairie sedar kanapa arwah opah zairie nak sangat suruh zairie balik kampung masa tu... mungkin dia dah tahu yang dia akan berada di atas bumi allah nie 2 bulan lagi... kalau zairie tahu apa disebalik semua ini, pasti zairie akan balik.. menghabiskan sisa sisa pertemuan ini dengan opah zairie...

tepat  pukul 1.00 PM parent zairie datang jemput zairie... ayah zairie jangan cakap la bawak kereta time tu... rasa nya ada la dalam 200km/j.. laju kan... hehe.. kami terkejar kejar.. sebab orang kat sana cakap dah nak kena mandi jenazah arwah... 

tapi......


memang sudah tertulis semua ni... zairie tak dapat melihat wajah arwah opah zairie buat kali terakhir... mereka terpaksa mengkebumikan arwah... 

zairie sampai kat tanah perkuburan masa mereka tengah talkin.... zairie tak tahu nak cakap apa... apa yang zairie mampu buat pada tu hanya satu.... bercakap dengan diri sendiri....

" betul ke opah aku yang berada didalam nie...?? "


hm.. zairie tak mampu nak menangis masa tu... seperti mimpi apa yang berlaku.. zairie teringat kata katanya yang suruh zairie balik... zairie merapatkan diri dengan pusara arwah opah zairie.. membaca sedikit doa dan ayat suci al-quran untuk disedekahkan kepada arwah opah zairie... 

zairie tak tahu bila masa air mata ini mengalir dari pipi.. semakin lama... semakin sebak hati ni... zairie cuba tenangkan perasaan zairie... semakin zairie berbuat demikian, semakin cepat zairie tewas.. akhir nya zairie rebah... zairie menagis selagi mampu.. kalau ikutkan hati nak saja zairie gali kubur tu balik... melihat wajah arwah....

hm... 7 bulan sudah berlalu.....

setiap kali zairie balik kampung zairie mesti teringat kan opah zairie... tapi zairie terima apa yang berlaku.....

walaupun zairie sudah berpisah dengan antara manusia yang paling zairie sayang di dunia ini, zairie mendapat sesuatu yang arwah opah zairie tinggalkan.. yaitu nasihat... zairie akan pegang semua nasihat nya....

baru lah zairie faham... ini lah yang dinamakan "KEBAHAGIAN DALAM PERPISAHAN"

Semoga arwah opah zairie ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. amin...

al-fatihah..

assalamualaikum...

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)