HuzairieHusinBlog: Planet Nibiru 2012 | Planet Nibiru Melanggar Bumi Pada Tahun 2012 | Tarikh Hari Kiamat Akan Berlaku

Thursday, December 16, 2010

Planet Nibiru 2012 | Planet Nibiru Melanggar Bumi Pada Tahun 2012 | Tarikh Hari Kiamat Akan Berlaku

salam semua.. rasa nya kalau korang baca paper kosmo hari nie mesti ada terdengar pasal planet nibiru kan..?? yang nie pun zairie baru tahu lepas baca kosmo online.. al maklum la.. sibuk bekerja.. mana ada masa dah nak baca paper.. hari hari dok baca drawing.. naik juling mata nie.. hehe..


sebelum tu zairie harap korang dapat luangkan sedikit masa dengan membaca entry nie sampai noktah terakhir.. banyak imput korang akan dapat nanti.. isyaallah..


so.. ada apa dengan planet nibiru nie..??? 



inilah planet biru yang dikatakan tu.. sumber gambar kosmo online.




So... ada apa dengan planet biru ini..??? jom kita baca dari segi......


SAINS



menurut sumber, planet biru ini akan berlanggar dengan bumi pada 2012. so kalau planet biru nie berlanggar dengan bumi maka bumi akan mengalami kerosakkan yang teruk.. so boleh bayangkan tak macam mana kita yang berada di dalam perut bumi nie...???? =)

lagi berita baca sini.

AGAMA

dari segi agama pulak telah diceritakan oleh Ust. Harun Din. korang kenal kan...?? dalam ceramah beliau, beliau ada membaca sebuah artikel bahawa dunia sudah hampir kiamat!

maksudnya ... planet yang dekat dengannya jugak (bumi yang paling hampir) akan bertukar arah pergerakan jugak. maka pada saat tu akan terjadi kejadian matahari tenggelam sebleah timur. (antara tanda besar kiamat beb!)... 

Untuk pengetahuan semua, sebuah planet bernama Nibiru atau planet x (oleh NASA) sedang melengkapkan putaran orbitnya yang berlaku setiap 3600 tahun. planet ini 100 kali ganda besar dari bumi dan sama besar dengan planet jupiter( musytari). dijangkakan pada 21/12/2012 planet ini akan memberi kesan paling dahsyat kepada bumi dengan memutarkan kutub2 ke kedudukan terbalik( polar shifting) yang dijangkakan oleh NASA. (dengar cerita bulan mei 2009 planet biru nie jelas kelihatan oleh penduduk bumi.. tak perasaan pulak.. korang perasan tak...? hehe)..

mereka mengaitkan peristiwa ini seperti yang pernah berlaku banjir besar zaman Nabi Nuh AS dahulu.. planet ini tak menghentam bumi tapi tarikan gravitinya yang sangat kuat akan mengganggu bumi. ia hanya akan lalu diantara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari.(tanda besar kiamat? objek merah di langit kelihatan ).

Amerika Syarikat dan negara negara barat lain sedang sibuk membuat persiapan menghadapi keadaan ini dengan membina beberapa penempatan sementara di banjaran banjaran gunung lengkap dengan makanan yang mampu bertahan 3 tahun kerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap. di norway misalnya mereka membina sebuah gudang menyimpan segala biji benih di sebuah bukit lengkap dengan ciri ciri keselamatan dan dari ancaman bencana(rujuk paper bulan februari, kosmo, BH dan lain lain) 

Untuk rujukan penuh sila cari kat mana mana web tentang NIBIRU or video kat youtube (.benarlah kata kata RASULULLAH satu hari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlaku di mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zaman purba, berperang dengan pedang cara kuno. jadi bersedialah kita umat islam...ALLAHHUAKBAR..!


lain-lain artikel tentang kiamat.....  berkenaan dengan tarikh hari kiamat akan berlaku...

1. Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500  tahun... sekarang sudah 1439 = 426 + 13 tahun hijrah.... daripada ini kita  ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi..
Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066... 

2. Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket...Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi...  Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi..  Dan planet ini lebih besar daripada bumi... 

Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun 2065..... !!!

3. Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007.... Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa..... . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun  dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat..  Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062... 

Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066... !!!!!


p/s : renung renungkan lah.....


sumber artikel , gambar adalah dari kosmo dan lost universe.


video gambar planet nibiru pada tahun 2009... 





video planet nibiru





yang baik kita ambil untuk persiapan kita... 

assalamualaikum..

1 orang gemar komen entry aku:

  1. dah tau nak kiamat...bertaubatlah

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)