HuzairieHusinBlog: Gambar Perkhawinan Orang Minang | Majlis Perkhawinan Orang Minang | Adat Perkhawinan Orang Minang

Monday, January 3, 2011

Gambar Perkhawinan Orang Minang | Majlis Perkhawinan Orang Minang | Adat Perkhawinan Orang Minang

pembukaan tahun 2011 dah ada kenduri khawin.. awal awal lagi dah makan nasi minyak.. lepas jugak gian nie.. kalau nak di kira dah lama jugak la tak makan nasi minyak nie.. hehe...  ok.. yang nie semua gambar gambar di majlis perkhawinan sedara zairie pada sabtu lepas.. sabtu malam tu ada majlis malam berinai.. hari ahad tu baru majlis bersanding...

untuk pengetahuan korang, nis 1st time zairie hadiri majlis perkhawinan orang minang nie.. memang meriah.. bagi zairie, memang lain dari yang lain.. =)


ok.. mula mula jom kita tengok dulu pelamin orang minang nie macam mana.. zairie percaya mesti ramai tak pernah tengok kan..?? honestly, zairie pun 1st time tengok pelamin orang minang nie.. unik and menarik.. =)





yang nie zairie pun tak pasti apa nama nya.. tapi zairie rasa kira macam eksesori pelamin tu la.. nice.. 


 simbol minang... tengok la rumah nie.. cantik.. rasa macam nak bawak balik je.. =)








 kerusi pengantin..




pakaian pengantin.. lain dari yang pernah lihat.. suka tengok pakaian pengatin lelaki... unik..





jom terjah bahagian makanan pulak... 



suka tengok ayam nie.. ambek kau.. seokor terus.. memang layan.. hehe








apa yang best nyer perkhawinan orang minang nie apa taw.. dapat rokok free.. harga rokok dah mahal.. untung la siapa yang datang.. hehe.. selamat aku tak isap rokok.. =)







menarik kan.?? bagi zairie nie merupakan pengalaman dalam hidup zairie.. jarang dapat join majlis macam nie.. =)

6 orang gemar komen entry aku:

  1. eh eh. ade pulak dia sediakan rokok kat situ. haha

    ReplyDelete
  2. ehhhhhhhhhh rokok????ohhhhh pelik2...

    ReplyDelete
  3. salam sahabat
    wah bagus yach nuansa perkawinan adat minang sangat menarik,makasih

    ReplyDelete
  4. cik ila singgah sini n follow.. :)

    ReplyDelete
  5. kira pernah tengok sekali je pakcik kawen hampir2 sama adat minang. sbb nis sblah mak mmg minang.. hehe.. nak gak kawen adat minang tapi.. hmm...

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)