HuzairieHusinBlog: Khairul Fahmi Che Mat Dapat Rumah Dari Kerajaan Negeri Kelantan

Tuesday, January 4, 2011

Khairul Fahmi Che Mat Dapat Rumah Dari Kerajaan Negeri Kelantan

wah... bertuah badan khairul fahmi che mat penjaga gol malaysia nie.. memang bertuah habis la.. baca Berita Harian online tadi yang kerajaan negeri kelantan akan memberikan khairul fahmi nie rumah.. wah..! bagus nyer.. mesti senyum lebar kharul fahmi kalau baca entry aku nie.. kawe banggo dengan demo fahmi...!! wah.. aku terus kecek klate nih... hahaha..



KOTA BHARU: Penjaga gol pasukan bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 21, yang membantu Malaysia muncul juara Piala AFF Suzuki 2010 baru-baru ini dianugerahkan sebuah rumah oleh kerajaan Kelantan bagi mengenang jasa dan pengorbanan penjaga gol itu. 

Pemberian rumah itu diumumkan sendiri oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, selepas majlis meraikan Khairul Fahmi oleh penduduk Kampung Cherang Ruku di sini, hari ini.
"Sebagai mengenang budi dan menghargai jasa anak muda kita yang berbakti melalui sukan bola sepak membantu negara menjulang piala, maka pihak kerajaan negeri memutuskan menghadiahkan sebuah rumah kepada Khairul Fahmi.
"Kita akan tetap beri hadiah. Itu kenyataan saya (pemberian sebuah rumah) dan segala butiran mengenai pemberian hadiah tersebut akan dilaksanakan oleh Exco bertanggungjawab," katanya. 

Turut hadir pada majlis itu ialah Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan Badan Bukan kerajaan (NGO) Negeri Kelantan, Abdul Fattah Mahmood. 

Nik Aziz berkata, kerajaan Kelantan begitu berbangga dengan kecemerlangan Khairul Fahmi dan berharap pemain itu akan terus meningkatkan prestasinya pada masa akan datang. 





"Dia masih muda dan perlu menjaga diri dengan baik. Dengan bakat yang ada, dia boleh menonjol sampai bila-bila. Kita menghargai bakat dia serta keluarga dia, sebab itu kita berjanji nak beri hadiah rumah kepada dia,” katanya. 
Terdahulu dalam ucapannya, Nik Aziz berkata bersukan adalah satu riadah yang sangat dituntut dalam agama Islam. 

"Kita perlu seimbangkan antara tuntutan dunia dan akhirat. Bersukan boleh tetapi kita jangan lupa solat. Solat membentuk keperibadian akhlak yang mulia. Kita jangan terbabit dalam gejala najis dadah. 

"Nabi Muhammad SAW dahulu pun bersukan juga. Masa saya berumur 11 tahun ketika zaman perang Jepun saya menunggang kuda dengan beberapa adik-beradik saya. Saya menang ketika itu, kerana terlampau gembira saya angkat kedua-dua tangan dan bila biawak lalu kuda pun terkejut dan saya pun jatuh. Sampai sekarang kesakitan itu masih terasa," katanya. 



nota penulis :

taniah fahmi.. hope kau terus berusaha untuk memajukan bola sepak malaysia... kau memang ada masa depan yang cerah.. mana taw one day arsene wenger nak ambek kau ganti alumunia ke.. bangga aku sebagai fan arsenal ada anak malaysia main kat england.. hehe... nothing imposible kan.... betul tak fahmi..??? gud luck untuk kau and semua player malaysia.. korang memang best lah.. tabik spring nie...!!! =)



syabas malaysia....  =)

3 orang gemar komen entry aku:

  1. zairie, jemput join segmen aku dekat blog. mudah je.

    http://shaofie.blogspot.com/2011/01/segmen-blog-aku-bukan-privasi-lagi-jom.html

    ReplyDelete
  2. :) :) :)
    untung betul jadi atlit nih
    terbaeekkk!!!!

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)