HuzairieHusinBlog: 3 Jenis Jodoh.. Adakah jodohku Jodoh Dari Allah?

Saturday, February 12, 2011

3 Jenis Jodoh.. Adakah jodohku Jodoh Dari Allah?

buat pertama kalinya saya tak tahu macam mana nak mulakan permulaan entry nie.. taip.... dan backspace.. taip... dan backspace lagi... tak pasti kenapa... saya cuba mencari jawapan kepada persoalan itu... dan akhirnya..... saya temui jawapan kepada semua persoalan itu..... 

siapa yang pernah tengok filem syurga cinta pasti tahu apa itu 3 jenis jodoh... bagi yang tak pernah saya akan cuba kongsi dengan anda semua....




1. Jodoh dari Syaitan

- "Kamu berdua berkenalan, berpegangan tangan, dan terus buat maksiat, akhirnya Syuhada mengandung. Baru kamu menikah."


2. Jodoh dari Jin

- "Kamu berdua berkenalan.Kamu sukakan Syuhada, tapi Syuhada tak sukakan kamu. Kamu bomohkan dan sihirkan agar Syuhada suka kepada kamu.Dan kamu berdua menikah."

3. Jodoh dari allah

Kamu berdua berpandangan mata,terus menusuk ke kalbu.Kamu terus meminang Syuhada dan Syuhada terima pinangan kamu.Dan kamu berdua menikah. InsyaAllah berkekalan hingga ke akhir hayat. Dan itulah yang dikatakan SYURGA CINTA.

-petikan dari skrip syurga cinta-



saya masih tertanya... adakah saya akan menemui jodoh saya yang datang nya dari allah???? atau menemui jodoh saya dari syaitan....??? sekarang nie kalau kita lihat banyak kes kes kena tangkap khalwat nie... alhamdulillah... saya masih belum ke tahap begitu... masih mampu berfikir yang mana baik... dan yang buruk.....

apa yang saya nak dia tahu.. yang saya amat menyanyangi dia... sesungguhnya cinta saya pada dia tidak akan pernah pudar apatah lagi hilang.. insyaallah.. pada saya setiap hubungan itu pasti akan di uji... persoalannya kenapa di uji...?? mungkin ada hikmah yang kita tak tahu... adakalanya cinta itu diuji kerana mahu tahu adakah kita sanggup susah senang bersama.. adakah kita sanggup menghadapi segalanya bersama.. dan adakah kita sanggup menepuh segalanya bersama... kerana itulah kita diuji...

teringat salah satu skrip dalam drama ustaz amirul.. 

"cintai lah allah dan rasul sepenuh hati kamu..... cintai lah seorang wanita kerana allah... bukan kerana kecantikkan... kerana kecantikkan itu akan hilang suatu hari nanti..."



saya mencintai awak kerana allah.. kerana budi bahasa awak... kerana awak memahami saya... sebab tu awak layak berada di hati saya... bagi saya, mustahil orang lain dapat menggantikan tempat awak... mustahil....

saya harap prisinp cinta yang kita amalkan dari dahulu tidak akan melemahkan ikatan percintaan kita.. insyaallah....



8 orang gemar komen entry aku:

  1. hurm, setuju dengan zairie, yul mmg suke tgok syurga cinta,
    banyak mesej2 tertentu yang disampaikan, bukan setakat kisah cinta je. ustaz amirul tu yul tk pernah tengok, maklumlah jrg tengok. hehe

    P/S KISAH MISTIK DI kemayan city, JB, Lisa Surihani kene sound dengan blogger

    ReplyDelete
  2. so sweet... semoga kita semua dapat jodoh dari allah!! :)
    amin!!

    ReplyDelete
  3. syafiqah : thanks... reminder to me juga.. =)

    ReplyDelete
  4. yul : thanks yul... rasa macam tak bosan bila tengok citer tu.. kalau nak tahu banyak ayat nak tackle awek leh guna taw dalam citer tu.. hehe

    zyash : amin... =)

    ReplyDelete
  5. SAYA SUKE TGK SYURGA CINTA JGK...

    ReplyDelete
  6. semoga kam akan mendapat cinta yang datangnya dari ALlah

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)