HuzairieHusinBlog: BE Tapi Bukan BE

Saturday, February 12, 2011

BE Tapi Bukan BE

Salam semua.. nak berkongsi dengan korang sikit... 

BE tapi bukan BE... apa yang korang faham dengan maksud tu...?? kalau saya... erm... lebih kurang macam nie lah maksud nya... iklan yang sering ada dekat blog kita sebenarnya bukan iklan kita... atau lebih senang faham.. iklan tu nampak macam BE.. tapi bila check punya check bukan BE.. 

sebelum tu... I luv Nuffnang... (ayat pancing... hehe)


rasanya hampir semua blogger kat malaysia nie mengalami perkara yang sama seperti saya... kenapa...??? sebab bila saya blogwalking iklan nie mesti ada... persoalannya... adakah iklan nie BE?? atau CPM??? Kalau CPM kenapa earning tak naik naik padahal Visitor per day mencecah hampir 1/2K .. mustahil 1 of 1/2 K tu tak click my advertising... right..?? pada pendapat saya mesti ada 1% yang akan click... insyaallah...


itu lah antara persoalan yang sering bermain di fikiran saya.. bagi saya apa yang saya letak kan dalam blog saya, saya perlu tahu dan ambil tahu... saya tak pasti kenapa dan mengapa..

apa yang saya nak kongsi dengan korang semua iklan nie rasa nya dah hampir 1 bulan lebih berada di blog nie.. rasa nya dekat blog korang pun ada jugak...

iklan ini....

 
dan iklan ini.....



iklan ini lah yang saya maksud kan... tak pasti kenapa ia sering berada di iklan nuffnang... apa yang saya tahu, kalau nak tahu iklan tu bakal BE ke tak, kalau ia sering keluar dekat blog alamatnya nak BE la.. biasa nya 1 hari sebelum jadi BE.. Tapi sekarang dan sebulan sih... saya cadangkan dekat nuffnang apa kat iklan nie jadikan BE untuk blog saya.. setahun pun tak apa.. saya rela.. hehe...

okeh la.. sekadar berkongsi dengan anda semua je... nanti jawapan nuffnang tu saya akan cuba share dengan korang ye...

assalamualaikum.. =)




entry berkaitan..


12 orang gemar komen entry aku:

  1. ni bukan iklan PPA~ pay per action..
    dekat blog saya ada review pasai iklan nie.. ><

    Entry Terbaru: Aduii.. CPA~ Cost Per Action

    ReplyDelete
  2. hehe..iklan tu dia tak kira click..dia kira orang yang signup dlm tu.1 complete register leh dpt rm 3 ke rm 5 ...CPA ad.

    ReplyDelete
  3. Mr laici : owh yeke??? saya beru je tahu.. dulu ada jugak dengar cerita pasal iklan nie, tapi masih tak berapa faham sangat.. al-maklum la baru di publish kan benda nie kan...

    Bos : rm3-rm5??? tinggi jugak ye?? tapi pelik jugak, tak kan la xde orang sign up kot dkt blog nie.. hehe

    ReplyDelete
  4. datg balik.. baru perasan tingginya UV ang.. x de petua ker.. huhuuu

    ReplyDelete
  5. Mr laici : xde la tinggi mana pun.. biasa2 je.. hehe

    ayiep : BE tu kira iklan yang nuffnang bg dekat blog kita la.. biasanya ada tempoh tertentu iklan tu berada di blog kita.. senang je be nie.. makin tinggi visitor kita makin besar la potensi nak dapat earning banyak.

    ReplyDelete
  6. nis tak g usha pun iklan be nis tgh jalan dua kat blog novel tu hahaha...

    ReplyDelete
  7. Betul2.. Jai sokong.. Cam hampas..ha3. BE kat blog Jai pun xkluar, iklan lain yang kluar.. Baik xyah bagi BE...hu3

    ReplyDelete
  8. ini adalah iklan yang paling membosankan

    ReplyDelete
  9. owh begitu..
    earning terus masuk dalam akaun kan?

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)