HuzairieHusinBlog: Puisiku Untuk Kekasih : Salam Perkenalan

Sunday, February 13, 2011

Puisiku Untuk Kekasih : Salam Perkenalan

salam semua... rasanya belum pernah saya menulis puisi di blog ni... kalau korang semua nak tahu, masa waktu sekolah dulu saya pernah mewakili sekolah, daerah dan negeri kualu lumpur dalam pertandingan deklamasi sajak... yang paling manis bagi saya, saya antara peserta deklamasi sajak peringkat kebangsaan pada tahun 2004.. rasanya la.. lawan dekat JB.. dan waktu tu, saya amat aktif menulis puisi.. banyak koleksi puisi karya saya... dan saya cuba berkongsi dengan korang semua...








baiklah.. puisi ini saya cipta khas buat kekasih saya... segala puisi ini adalah luahan sebenar hati saya....








Tajuk Puisi : Salam Perkenalan.



(klik play untuk lebih romantik)



salam perkenalan ku hulurkan,
buatmu insan tersayang,
walaupun ku sudah mengenalimu,
rasanya baru semalam kita bersua...

sayang...
aku bahagia bersamamu,
kenakalan dan senyuman manjamu,
membuat aku bangkit gembira,
walaupun setahun sekali kita bersua...

terima kasih ku ucapkan,
kerana kau sudi menjadi temanku,
dan kau sudi membaca coretanku,
walaupun ku tidak pasti kau iklas membalasnya...

sayang....
maafkan aku... 
aku harap coretan pertamaku ini,
dapat menyakinkan kau
tentang keikhlasan diriku ini..

sayang...
dalam perhubungan ini,
hanya satu yang ku pinta darimu..
kejujuran dan keikhlasan hatimu....




ini adalah antara karya pertama saya.. tak ingat bila puisi ini lahir.. rasanya pada tahun 2003.. sekarang sudah 2011.. sudah 8 tahun puisi ini bersama saya... 

4 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)