HuzairieHusinBlog: Sebab Kenapa Safee Sali Ke Kelab Pelita Jaya Indonesia...

Tuesday, February 8, 2011

Sebab Kenapa Safee Sali Ke Kelab Pelita Jaya Indonesia...

safee ke pelita jaya...??? itu lah kenyataan yang pasti bila killer striker nie dah memberikan kata putus yang dia akan ke liga indonesia 2011.. sebelum nie safee di katakan ke persib bandung... tup tup dia ke pelita jaya... memang pelik sikit.. ye la, sebelum nie dia nak sangat ke persib bandung... =)

rasanya satu malaysia dah tahu kan yang safee akan ke pelita jaya.... tapi pernah tak korang terfikir kenapa Persatuan Bola Sepak Selangor memilih pelita jaya dari kelab indonesia yang lain???


sebenarnya saya pun tak pasti kenapa dia pilih pelita jaya untuk kelab terbaru nya.. tapi mungkin apa yang saya fikir merupakan salah satu faktor kenapa beliau pilih pelita jaya..


1.Pengalaman
- yang nie memang dah pasti.. pengalaman yang dicari... bagi saya mungkin dia nak merasakan sendiri bagaimana bermain di negara orang.. hujan emas di negeri orang.. hujan batu di negeri sendiri... bagi saya pengalaman yang dia akan dapat di sana mungkin boleh digunakan untuk membantu negara dalam menerajui arena bola sepak... siapa tahu kan...?


2. Kedudukan (Ranking) Kelab 
- yang nie yang menarik minat saya untuk mengetahui kenapa dan mengapa... kalau korang nak tahu kelab pelita jaya nie berada di rangking paling bawah sekali dalam liga super indonesia nie... rangking ke 15/15... kenapa???



kalau tak nampak boleh klik gambar agi besar...

tapi kenapa pelita jaya....??? pendapat saya mungkin dia ke pelita jaya sebab mahu membuktikan sama ada dia ke kelab itu mampu tak menaikkan rangking kelab itu ke rangking yang lebih baik... bagi saya kalau dia dapat menaikkan ranking kelab tu memang sudah terbukti yang safee sali seorang striker yang hebat.. atau deadly striker... mungkin dari situ mata mata luar akan memerhatikan bakat safee...


tak kesah la ke mana beliau pergi asalkan niat dia betul... kami disini sentiasa mendoakan kejayaan safee dan akan membawa pulang sesuatu yang bermakna kepada negara....


'majulah sukan untuk negara...' =)

5 orang gemar komen entry aku:

  1. Diorang dok sibuk nak ambik atlit kite...
    Estro plak sibuk nak ambik artis diorang...
    Hurmm....

    ReplyDelete
  2. sbb lain ialah dlm AFC, liga indon no.8 dlm asia, liga-M no.18.
    kelab2 indon pn boleh main dlm AFC Champion League..

    Safee ke Pelita Jaya - Aku bantah kenyataan Ketua Pengarah MSN

    ReplyDelete
  3. harap safee dapat mengharumkan nama negara kat sane..

    entry baru Pemain bola yang dilabel gay

    ReplyDelete
  4. tak bro , aku pikir lain td , kenapa safee ke pelita jaya yang dok bawah sekali tu , sebabnye , kalau la pelita jaya jatuh ke devisyen 2 , mesti safee malu nak main dgn devisyeb 2 dan pulang balik ke selangor ! hehehehe

    ReplyDelete
  5. selagi dia rasa dia boleh timba ilmu kat situ okey lah..daripada main kat kelab2 luar,tapi asyik injured je,menghancurkan diri kat sana, wat apa kan...asalkan dapat main dan bukan stakat kat bangku simpanan je

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)