HuzairieHusinBlog: Time To Change.. Usia Mematangkan Kita

Tuesday, February 15, 2011

Time To Change.. Usia Mematangkan Kita

sekarang nie tengah layan cerita dekat tv 3.. yang terpuji rasanya... nampak amcam best... kelakar pun ada jugak.. hehe... 

tadi masa aku lepak dalam bilek, tengok bintang yang tak de sebab tadi hujan terfikir pulak aku... sedar tak sedar tahun nie umur aku dah naik setahun.. tahun depan naik lain... tapi janggut tak tumbuh tumbuh.. tu yang aku pelik.. mak aku cakap yang kulit aku nie licin sangat.. sebab tu janggut tak ada... miahahaha..

aku rasa sekarang nie sudah tiba masanya aku berdikari.. membuat keputusan sendiri.. bila di fikir balik, sampai bila aku nak mengharap bapak dengan mak aku       
buat segalanya untuk aku.. cukup la time sekolah dulu diorang uruskan semua.. bagi aku sudah tiba masanya aku membuat segala keputusan sendiri.. diorang?? just jadi penasihat aku.. sebelum apa apa keputusan di buat aku akan meminta cadangan kepada mereka.. =)



time to change.. itu lah antara azam aku untuk tahun nie.. masa untuk berubah.. aku nak ubah cara berifkiran aku yang kalau dulunya berfikir macam budak budak sikit dari seorang yang berfikir secara rasional.. dari seorang yang sering menharapkan bantuan mak bapak ke seorang yang berdikari.. buat sendiri segalanya.. =)


sekarang nie pun aku dah banyak perkara yang aku buat sendiri... 

1. beli motor
- ha... nie kira antara permulaan aku ke arah nie la... aku baru beli motor.. budak opis aku cakap motor "yang mahal" padahal motor yamaha... adoi... macam macam diorang nie... aku baru je beli motor baru.. motor apa?? biarlah rahsia.. yang pastinya bukan motor ducati, kawasaki mahupun ninja... itu semua  berabad baru aku dapat. untuk pengetahuan korang, semua duit downpayment pakai duit guwa sendiri ok.. kehkeh


2. cari kerja
- biasa nya kalau nak kerja kita guna kabel kan..?? biasanya la.. aku cari kerja sendiri.. tak ada kabel kabel punya.. kabel besar ke.. kabel kecik ke.. tak ada... aku cari kerja kat job street.. baru aku tahu bukan senang nak cari kerja... susah.. tapi alhamdulillah masa aku 1st interview terus dapat.. berkat doa mak dan bapak aku... hehe..

3. cari menantu
- ooppsss! cari menantu?? miahahaha... buat masa nie calon dah ada dah mak.. cuma tunggu masa je untuk mak gi minang dia.. hahaha...


okeh.. cukup 3..??? hehe

4 orang gemar komen entry aku:

  1. memang best cite TV3 tu. kelakar, tp penuh dengan pengajaran.
    berubah ke arah yang lebih baek memang sangat2 dituntut. gud luck.

    *eh, macam lain je page ni. hehehe

    ReplyDelete
  2. good luck for life. lepas ni mesti lagi susah nak jumpa kan? masing2 student pun susah jumpa apa lagi kalau orang dah kerja..

    ReplyDelete
  3. BELI KERETA TERUS LAH.. TUNGGU DUIT NUFFNANG.. :)

    ReplyDelete
  4. aku seakan2 tak sedar umur bakal bertambah lagi.. hehe

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)