HuzairieHusinBlog: Bagaimana mahu menghasilkan entry/artikel yang menarik dalam blog? saya ada jawapannya.

Saturday, March 5, 2011

Bagaimana mahu menghasilkan entry/artikel yang menarik dalam blog? saya ada jawapannya.

"Jangan paksa diri untuk update blog jika tiada idea"

itu tajuk @ isu yang aku nak bincang kan kay sini... korang rasa kenapa kita sebagai seorang blogger merangkap juga sebagai seorang penulis tak perlu update kalau tak ada idea..?? korang rasa...??? 

sebenarnya isu nie telah lama dibincangkan.. tapi tak pe lah.. yang nie versi aku.. pandangan aku... dan pendapat aku.. bagi aku nak menghasilkan satu entry bukan lah satu kerja yang senang.. banyak yang perlu kita titik beratkan... isu apa yang nak kita tengahkan.. dari mana kita nak rujuk isu tersebut.. dan banyak lagi lah..




hehe.. saje je aku letak gambar aku.. mana taw ada awek yg cun di luar sana nak ngorat aku.. (kompem marah awek aku kalau dia tahu nie.. kehkeh)




okeh.. sambung balik... seriusly blog aku nie banyak kepada sharing info.. bagi aku, aku suka berkongsi dengan pembaca aku sekalian.. apa yang aku mahu, bila diorang tekan pangakh untuk blog nie, sekurang kurang nya diorang membawa balik sedikit pengetahuan dari entry aku.. itu yang aku mahu.. komen?? tak kesah.. personally, aku tengok blog aku nie banyak silent reader.. hater..?? buat masa nie tiada lagi.. alhamdulillah...

bila aku mahu menghasilkan satu entry itu, aku biasa nya kaji dahulu isu yang aku nak ketengahkan.. 

ok.. kita ambek satu contoh.. isu yang aku nak ketengahkan untuk entry aku adalah cerita pasal pilihanraya di kawasan A.. tajuk dah ada.. sekarang aku perlu cari isi yang mantap untuk menghasilkan entry yang mantap juga...

mula mula korang perlu cari :
  1. parti mana yang bertanding
  2. siapa yang bertanding
  3. bila tarikh penamaan calon
  4. bila tarikh mengundi
dari point point tu aku rasa dah boleh kembangkan menjadi satu artikel yang penuh maklumat..


macam aku, kadang kadang aku mengambil masa hampir 1 jam untuk menghasilkan 1 entry... takpe.. kualiti lebih penting dari kuantiti kan... 


harap info aku nie dapat membantu korang terutama yang baru nak mengenali dunia blog nie... 

kita kongsi, kita rasa bersama... 




p/s: sebenarnya aku tak tahu nak update pasal pe hari nie.. hehe

8 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)