HuzairieHusinBlog: Blogger perkenal widget baru, follow by email | Cara mudah memasang feed burner pada blogspot

Saturday, March 26, 2011

Blogger perkenal widget baru, follow by email | Cara mudah memasang feed burner pada blogspot

salam guys..! sebelum tu aku nak promote dulu novel online aku.. aku bukan romeo.. klik sini untuk baca.. =)

tutorial mudah hari ini.. cara mudah untuk pasang feed burner.. sebelum nie aku pasti ramai blogger yang mempunyai masalah nak pasang feed burner.. ini kerana, proses atau prosedur nak pasang feed burner nie agak leceh dan sedikit rumit.. tapi feed burner punyai kelebihan sendiri.. 

blogger.com memperkenal satu widget baru yang membolehkan readers blog mengfollow blog kita dengan hanya masukkan email.. sama seperti feed burner. caranya..

1. pergi ke dashbord > design > add a widget


sila klik button tambah tu untuk mengakses widget ini..


2. selepas itu, configure akan keluar.. korang boleh mengubah tajuk title itu.. then.. klik save. 




siap..


3. sila view blog korang.. yang pastinya korang akan nampak widget ini.. selamat mencuba.. =)


2 orang gemar komen entry aku:

  1. ooo ok ok .. terima kasih sekali lagi bro ... saya akan secepat mungkin buat benda nie kat blog saya .. thx for that info ..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)