HuzairieHusinBlog: Mengapa agama islam?

Thursday, March 31, 2011

Mengapa agama islam?

baru je sampai umah nie.. bukak blog... ada 10 komen. siap moderated. bukak nuffnang pulak.. alhamdulillah.. masih terbaik dari ladang lagi traffic blog nie walaupun aku sengaja tak nak bermain dengan SEO sejak kebelakangan ini.. bukak earning nuffnang pulak.. masih lagi sama. metered earning masih lagi berada di column paling atas lagi. taniah...! (dalam hati bila la blog nie nak dapat adventorial post or buffered earning)....

settle semua.. aku bukak facebook pulak.. ada 20navigation + 5 mesej + 0 friend request. aku scroll bawah. tengok post terbaru dari member fb aku. jumpa satu status yang kurang best. status dari oh! media. tak perlu kot  aku bagi tahu apa dia.. rasa nya semua dah tahu.

aku baca status dia. baca dan terus membaca... terjumpa pulak blog si epal tu.. cerita pasal tu gak.. yang si epal nie cerita lagi detail. aku baca status wall budak tu. perrghhh... boleh bikin perang dunia kedua nie.. aku tengok pulak  komen dia...51ribu ++ komen... giler la... banyak  giler komen dia tu...

aku tak faham sampai sekarang.. memang aku jarang bersuara dan memberi pandangan apatah lagi komen mengenai hukum agama nie.. tapi yang nie aku tengok memang dan melampau. aku tak kenal dia.. tapi apa yang boleh aku lakukan, berdoa pada allah, agar dia bertaubat. menyesali perbuatan dia.. itu doa aku.

persoalannya.. mengapa agama silam yang sering dikotak katik kan..? adakah umat islam tidak bersuara atau menentang mereka yang mempersenda kita sedemikian rupa?? aku bukan mahu menyalakan api di bara yang panas. sekadar meluahkan apa yang dirasai dalam hati ini. 

setakat ini aku masih belum lagi melihat apatah lagi mendengar islam mencaci agama lain. yang pelik nya, kenapa mereka tidak membuat perkara yang sama pada agama lain..? adakah agama islam terlalu universal di dunia ini..? atau adakah hanya ada agama islam sahaja di dunia ini. jawapannya tidak..! fikir fikirkan..


tepuk dada tanya iman. perlukah kita membuat begitu pada agama orang lain..? sedangkan nabi mengajar kita agar menghormati agama lain. tak perlu kita mengikut rentak mereka. sekadar berdoa agar kita terpelihara dari perangai seperti mereka..

yang baik datang nya dari allah yang esa.. yang buruk pastinya dari diri aku sendiri.. wallahuallam..

-sekadar renungan buat semua-

assalamualaikum

3 orang gemar komen entry aku:

  1. Cik Yana pun jenis takut nak komen bab-bab agama sebab ilmu agama tak cukup mana nak berbahas semua tu. Kite cume boleh berharap dorang yang mainkan agama Islam ni, fikir balik dalam-dalam. Dah banyak ALLAH SWT tunjuk kuasa Dia sejak akhir-akhir ni.

    Entry terkini: Happy Birthday Superman!!! :)

    ReplyDelete
  2. Dari Abu Hurairah r.a daripada Nabi s.a.w bersabda Seseorang mukmin belum sempurna imannya hinggalah ia meninggalkan dusta ketika bergurau dan meninggalkan bertengkar sekalipun benar.

    ReplyDelete
  3. a'a kan byk lagi agama dlm dunia nih,kenapa mesti Islam jadi sasaran...jawapannya sbb kuasa besar di dunia nih bkn org beragama Islam, tp org yg mmg 'tugas' dia nak hapuskan Islam..hmm hmm

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)