HuzairieHusinBlog: Novel Online : Aku Bukan Romeo -Episod 1

Friday, March 25, 2011

Novel Online : Aku Bukan Romeo -Episod 1

hye.! nama aku razlan.. Muhd Razlan B Razman. Mak bapak aku panggil aku Lan. Tapi aku suruh member aku panggil aku roy. Baru glamourus sikit... hehe... umur aku...?? rahsia.. yang pasti nya aku baru je habis SPM tahun nie.. baru je aku ambek result siang tadi... ok la.. not bad la... hehe


aku ingat lagi masa zaman sekolah dulu.. Budak budak sekolah semua panggil aku romeo.. aku pun tak tahu kenapa... handsome...? ermm.... maybe la.. sebab aku tengok ayah aku pun boleh tahan jugak kacak dia.. ada satu hari tu aku kemas laci ruang tamu, aku jumpa gambar time bapak aku masa remaja dulu.. aku pikir time tu bapak aku umur awal 20an la.. maybe.. dengan seluar yengki nyer, baju kotak kotak + tat in.. pergh! serius kacak.. 

xxxxxxxxxxxxxx

petang tu aku lepak lepak kat halaman rumah aku.. bermain dengan ciko.. kucing kesayangan aku.. 

"lan..! kau kat mana...?? mai kejap"

sahut mak aku dari dapur. aku rasa aku dah tahu dah mak aku panggil aku kenapa.. takpe la.. tak nak derhaka punya pasal, aku pergi ke dapur..

"ye mak.. nape panggil lan...?"

" kau nie tak ada kerja lain.. dok main dengan ciko tu je... ambek sampah nie.. pi buang sat.. dah penuh dah... pastu kau sapu sikit sampah kat luar rumah tu..."


aku memang dah agak dah... petang petang macam nie kalau mak aku tak panggil buang sampah, atau pi beli pisang goreng je kat warung pak jabit tu.. perintah mak aku, aku turutkan jua...

lepas buang sampah kat luar rumah tu, aku capai cakar ayam yang tersandar kat pokok rambutan tu.. aku ambek.. aku sapu dari atas ke bawah.. ku kumpulkan di suatu tempat.. sewaktu aku tengah kushyuk bersihkan halaman rumah, aku terpandang seorang gadis tengah naik basikal... aku tertanya... "sape pulak dia nie...?? tak pernah pulak aku tengok dia sebelum nie..."


" mak.....!!!!" jerit aku kat mak aku yang tengah goreng keropok lekor agaknya..

"yang kau jerit nie kenapa lan..? ce citer ce citer"

" ada orang baru pindah ke kampung kita nie mak..." soal aku..

"aah... ada.. baru je semalam pindah.... rumah dia kat sebelah rumah mak som kau kot.. mak pun dah lupa dah..."


aku tersenyum... rupanya sekuntum bunga mawar yang sedang mekar berada di kampung aku nie..... aku terus berlari dapat kan basikal BMX aku... terus ke rumah ayie..

"ayie...!!!!!!"







>apa yang berlaku selepas itu...?? siapa ayie.?? apa hubungan roy dengan ayie...?? tunggu...

> terima kasih kerana membaca.. tunggu episod 2.. :D

1 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)