HuzairieHusinBlog: Pemenang Peraduan Teka Teki Just Blog Zairie. Blogger fazilah Yaakub!

Friday, March 11, 2011

Pemenang Peraduan Teka Teki Just Blog Zairie. Blogger fazilah Yaakub!

walaupun dah lewat, mata aku still mampu terbeliak lagi... tak boleh nak tidur.. tak tahu asal.. tak pe la.. at least aku boleh berblog.. hehehe..


dalam kebosanan yang melanda diri tu, aku terlintas satu idea.. buat teka teki..! tapi bukan dekat blog aku ok.. dekat fan page aku.. Just Blog Zairie..


terima kasih kepada yang memberikan jawapan.. memang seronok.. kadang kadang tergelak jugak aku bila baca jawapan yang diberikan.. macam macam.. hehe..




tengok la.. macam jawapan ada.. hehe... okeh.. aku dah janji nak buat special post.. senang cer aku promote blog.. aku kongsi apa yang aku tahu.. sama sama berkongsi kan.. :D




Sedikit info mengenai blogger fazilah.
  1. seorang student UTP
  2. Mula aktif berblog sekitar januari 2011.
  3. blog beliau mostly bercerita mengenai kisah beliau.. 
aku tengok blogger fazilah nie masih baru dalam dunia berblog nie.. so, banyak benda yang awak kena belajar.. takpe.. kalau ada apa apa nak tanya, tanya je la kat saya or mana mana blogger yang ada.. insyaallah kami akan tolong.. =)

meh nak review sikit..

1. template
- template yang sesuai.. berwarna putih.. mudah dibaca.. background tidak terlalu serabut.. dan tak template tak sakit mata memandang..

2. widget
- widget merupakan salah satu faktor yang mempengaruhi berat blog. senang cerita "semakin banyak widget diletakkan, semakin berat la blog kita".

saya tengok ada 2 3 widget yang tak penting awak letak.. bukan apa.. kadang kadang widget yang tak penting nie kita boleh buang. tujuan : mengurangkan berat blog. (kalau boleh lagu tu letak yang leh pause ye.. terkejut i tadi.. hehe)

3. aligment tulisan
- aligment penting dalam menulis entry kita. dalam blog awak saya tengok awak mengunakan aligment center. pandangan saya, better awak pakai aligment justify. ia lebih kemas dan sedap mata memandang.

4. Menu tab bar & main post entry
- menu tab bar nie dapat memudahkan pembaca kita memilih kategori yang ada dalam blog kita.. lagi banyak kategori, lagi bagus. better bagi reader kita sesat dalam blog kita.. one more thing, saya tengok awak letak 1 je entry dekat main post awak. pandangan saya, better awak letak 4-6 main post. bleh setting. 


okeh! yang lain memang terbaik! selamat berblog ye cik fazilah.. 

ha..? apa lagi kita serang la... jom kita ke blog



Yang baik datangnya dari allah,
yang buruk datangnya dari diri saya sendiri..

sama samalah kita berkongsi ilmu yang ada.. 



p/s: mahu di review...?? jadi lah salah seorang friends di Just blog zairie..


-SEKIAN-



1 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)