HuzairieHusinBlog: Cara Mendaftar Akaun (account) Gmail (Google) | Pesanan Penting Buat Para Blogger.

Wednesday, April 20, 2011

Cara Mendaftar Akaun (account) Gmail (Google) | Pesanan Penting Buat Para Blogger.

memandangkan lepas nie semua log in blogger.com nak kena log in pakai account gmai, aku rasa mesti blogger sekarang nie tengah kelam kabut nak sign up gmail.. termasuk la aku.. tapi aku dah register dah.. baik korang cepat cepat register.. lepas nie nak log in kena pakai account gmail lak. [Baca info dari google]


step 1 :

klik sini untuk terus ke borang sign up gmai.


then, akan keluar borang borang..



step 2 :

lepas dah tekan button continue, dia akan suruh korang masukkan no telefon.. pilih text mesej..


jangan takut.. masukkan je no telefon korang.. nanti telefon korang akan dapat satu mesej.. dalam mesej tu ada code verification..


step 3 :

masukkan code tersebut..




tekan sahkan..


siap....



*aku pun cuba banyak kali untuk dapat account gmail nie.. memang agak leceh sikit la...

so, selamat mencuba.. =)

3 orang gemar komen entry aku:

  1. zairie...klu yg memang log in guna email gmail..iya xperlu tukarkan..hehe

    ReplyDelete
  2. Assalam..
    Dah lama daftar cuma jarang guna je...lepas ni kena guna jgk la..

    ReplyDelete
  3. @QueenImah : tak perlu.. untung sape memanng dari azali pakai gmail.. hehe

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)