HuzairieHusinBlog: Kalau Hendak Seribu Daya.

Saturday, April 9, 2011

Kalau Hendak Seribu Daya.

tapi walau pun hujan di tempat aku nie, aku still sempat singgah lagi pasar malam. standard. beli makanan untuk melepak di dataran putrajaya. hm.. agak ramai jugak famili yang datang melepak.. biasa la.. malam minggu.. masa untuk menghabiskan masa bersama famili tercinta.. cewah..!

okeh.. aku cari port.. baik punya.. ada 1 tempat kosong.. aku lepak kat situ.. lepak punya lepak, datang seorang mamat nie naik motor... motor modenas kriss kot.. buatan Malaysia beb! aku mula mula tak ada la ambek port nak usya mamat tu.. tapi aku tengok dia nie semacam je.. macam orang tak tentu arah pun ada jugak.. tak pe.. aku memang dah tahan da.. aku bukak plastik kebab yang beli kat pasar malam tadi... makan time...!



[Gambar: sebenarnya gambar nie aku rembat kat google image. lupa lak mau ambek gambar.. tapi, lebih kurang macam nie la permandangan malam di dataran putrajaya]


okeh.. sambung balik.. kat mana tadi ye...... oh...! bukak kebab tu.. okeh.. lepas makan je aku tengok balik mamat nie.. semacam lagi.. sama je macam tadi.. aku pun tak tahu apa yang bermain di fikiran dia sekarang nie..  mamat tu menyeluk poket seluarnya. dikeluarkannya satu kotak rokok. di keluarkannya sebatang. di seluk poket nye balik.. tak ada... ah! sudah....

2 biji mata dia tepat memandang ke arah aku.. aku pun cuak a.. apahal lak mamat nie pandang semacam je nih.. lepas tu dia berjalan ke arah aku.. makin lama, makin hampir dengan aku..


"dik, ada lighter tak.?? saya punya dah habis gas la" soal brader tu kat aku...

so aku jawab a balik..

"sori la bang.. tak ada la.. saya tak isap rokok.. bahaya untuk kesihatan tu.."

aku selambe je cakap macam tu.. brader tu macam semacam je ngan aku..

okeh.. dia tak dapat lighter dari aku.. tapi itu bukan penghujungnya okeh.. dia cari lagi mangsa seterusnya.. kali nie brader kat sebelah aku tu.. aku dengar la jugak perbualan diorang nie..

"ada lighter tak..?"

"alamak bro.. tinggal kat rumah la..."

uh! kompem hampa lagi brader tu.. still tak dapat nyalakan rokok dia tu.. aku suspek dia nie dah tahap sanggap tahap dewa dah nie... dia cari lagi..cari..... kali ini dia jauh sikit.. tapi aku still memerhati dia... 

memang kali nie nasib dia baik la.. dia ayat punya ayat sorang brader nie dapat jugak dia bakor rokok dia tu...

kesimpulannya yang aku dapat:

1. jangan pernah kenal erti putus asa 

2. kalau hendak seribu daya.. lautan api ku rendah jugak..

3. merokok boleh membahayakan kesihatan.. hehe..


katakan tak mau pada rokok..!!

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)