HuzairieHusinBlog: Terima Kasih Geng Blogger!

Monday, April 4, 2011

Terima Kasih Geng Blogger!

sebenarya aku pun tak tahu kenapa aku nak tulis entry ini.. cerita pasal geng blogger pulak tu.. tak pe la.. apa salahnya bercerita.. betul tak...? so, aku nak berkongsi sedikit pengalaman aku yang pernah bersama geng blogger nie..



aku dah agak lama tidak menjejakkan kaki ke web site geng blogger.. baik di fan page FB mahupun web site. 

sebenarnya, geng blogger banyak membantu menaikkan blogger blogger baru. apatah lagi mempromosikan link/entry terbaru ita. aku masih ingat lagi masa mula mula aku berblog.. memang susah. tiada platform untuk aku berblog. semua entry aku, nak dapat 1 komen pun susah. apatah lagi followers kan...?  so aku direkemen oleh member aku untuk join komuniti ini. aku cuba.. hasilnya...?? dengan first ping blog aku di situ, aku mendapat 1st komen aku.. [rujuk entry ini]

sejak aku mendapat 1st komen tu, aku semakin aktif bersama geng blogger. aku belajar dunia blog dari sana.. bertanya... dan terus bertanya.. secara jujurnya aku banyak belajar dari geng blogger. belajar macam mana nak up traffic.. nak menulis dengan baik.. template blog... semua nya... semuanya disana....

dan sekarang... aku dah boleh berdiri di atas kaki aku sendiri.. aku yakin dengan pembaca setia blog ini. setiap entry aku sekarang ini, aku jarang ping di mana mana.. biasa nya aku selalu ping di fan page blog ini.. selebihnya... aku terserah kepada pembaca.. 

nasihat aku kepada blogger yang baru nak membiasakan diri dengan dunia blog ini, satu je... jangan cepat mengalah dan sentiasa bijak mencari peluang... aku nampak macam mana nak naikkan populariti blog ini.. cuma mungkin bukan masanya lagi.. 

okeh...?? terima kasih banyak banyak Geng Blogger...!!!

9 orang gemar komen entry aku:

  1. pengalaman sama macam akak..
    rasanya kerana geng bloggerlah kita kenal kan?

    ReplyDelete
  2. tapi aku pelik, knp skrg nie aku dah tk boleh lagi ping kat situ, hurm,, sebelum nie ok je, tp skrg da tk boleh da

    ReplyDelete
  3. As salam..
    Ya, geng blogger byk menyumbangkan trafik...

    ReplyDelete
  4. @YUL : kena tanya kong la.. owner GB.. maybe dia tahu kot.. :D

    ReplyDelete
  5. betul2, dari GB ni lah kita tau mcm2..

    ReplyDelete
  6. bagus GB ye? ..i belum join..Insyaallah..tq for the info

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)