HuzairieHusinBlog: Hukum Sembahyang (Solat) Dalam Air

Sunday, May 8, 2011

Hukum Sembahyang (Solat) Dalam Air

nak tanya kepada yang arif mengenai hukum agama.. aku ada jumpa satu gambar nie.. 


Gambar di bawah menunjukkan pekerja di sebuah syarikat minyak di Arab Saudi. Setiap hari, mereka perlu bekerja di dalam air di tengah laut selama 4-5 jam sehari. Sekiranya pada waktu tersebut masuknya waktu solat, maka mereka akan terus menunaikan solat di dalam air dengan berpakaian selam. Kalau nak keluar ke permukaan dulu, tukar2 baju apa semua mungkin tak sempat, jadi diteruskan sahaja solat di dalam air.







islam itu mudah.. apa yang aku tahu, solat itulah yang membezakan islam atau tidak.. 

waallahuallam.. aku sekadar berkongsi sahaja..

8 orang gemar komen entry aku:

  1. wah..adetu dalam kapal terbang pun disediakan surau...

    ReplyDelete
  2. @c-tea: biasa dalam kapal terbang mmg akan disediakan surau :D

    ReplyDelete
  3. @cayrol: sama lah.. sy pun 1st time jugak :D

    ReplyDelete
  4. 1st time tengok . ade rupe nye ek . info menarik ! good job :D

    ReplyDelete
  5. yala ni kali ptama dgr solat dlm air..klu kita nk pjlasn yg lbh lnjut lg kenala tnya ustaz@ustazah@org2 yg lbh arif soal2 mcm ni..:)

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)