HuzairieHusinBlog: Kehidupan Ini Bukanlah Terlalu Indah Bagi Kita...

Tuesday, May 31, 2011

Kehidupan Ini Bukanlah Terlalu Indah Bagi Kita...

assalamualaikum...

dah lama saya tak update blog ini.. di biarkan begitu sahaja.. bukan tidak mahu menulis. tapi mungkin mood berblog tidak membenarkan semua itu. walhal ada cerita yang ingin di sampai kan kepada pembaca.

1stly, alhamdulillah.. rasanya 3 hari tak update blog.. tapi traffic masih lagi maintain dalam lingkungan 1k uniqe visitor sehari. tai bukan traffic, bilangan pembaca mahupun income yang dikejar.. tetapi kualiti entry yang ditulis. terus terang saya katakan, blog ini bukan lah 100% blog peribadi saya. dan saya jarang menceritakan kisah kehidupan seharian saya disini.



hidup ini ibarat roda.. kadang kadang kita berada di atas.. dan kadang kadang juga kita berada di bawah.. indahkah hidup ini jika kita sentiasa gembira??? tidak pernah langsung mengenal erti kesusahan..? kesengsaraan?? tidak kan....? bagi saya dalam hidup ini kita perlu tempuh banyak halangan untuk mematangkan diri kita.. kita perlu ingat.. masalah, cabaran, ujian dan rintangan yang mendatangkan itu lah yang akan mendewasakan kita  kelak.. semua itu tidak boleh dibeli.. apatah lagi ditukar milik.. ia adalah pengalaman hidup yang paling berharga buat mereka yang menghargainya...



kehidupan ini tak best..??



ya.. betul.. kehidupan ini ibarat piono.. 

warna putih melambangkan keseronokkan... manakala warna hitam melambangkan kesengsaraan, kesusahan dan kepayahan kehidupan ini..

cuba bayangkan.... indahkan bunyi piano itu kalau kita menekannya hanya warna putih sahaja??  jawapannya sudah pasti tidak... ia perlu menekan warna putih dan warna hitam.. baru lah ia akan menghasilkan bunyi yang indah dan syahdu..

ya.... begitu juga dengan kehidupan kita.. hidup kita perlu kan kesenangan dan kepayahan.. barulah kita akan dapat merasai apa itu erti kehidupan dan bersyukur dengan nikmat kehidupan ini..



renung renungkan....

1 orang gemar komen entry aku:

  1. inilah hitam putih kehidupan..kita yang mencorakkannya..jika tidak , kita tidak tahu pahit dan manisnya sebuah kehidupan ..apapun hidup mesti diteruskan kerana Allah yang menentukan segala2nya..nice entry !!

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)