HuzairieHusinBlog: Maaf.. Aku Bukan Bekerja Untuk Nuffnang.

Wednesday, May 18, 2011

Maaf.. Aku Bukan Bekerja Untuk Nuffnang.

fuh..! agak lama jugak aku tak bercerita pasal nuffnang nie.. dulu rajin jugak.. sejak aku bekerja dan memberikan hampir 99% tumpuan aku pada kerja, blog ini sedikit kehilangan kasih sayang dari aku.. 

tidak seperti dulu.. aku jaga blog ini bagai menatang minyak petrol 97 yang penuh.. (sebab harga RM2.90/liter tu yang kena jaga elok tu..). dulu memang aku kerap update.. selagi mampu.. selagi ada daya.. dengan satu tujuan... $$$$..




ya... memang dalam berblog nie banyak dugaan dan rintangan yang perlu kita hadapi.. salah satu daripadanya bila blog kita tak ada BE.. fuh! boleh bikin tension woo..!! tapi semalam aku baca salah satu entry dari blogger ben ashaari. pasal nuffnang. [klik sini untuk baca]


ada satu petikan yang buat tertarik dari penulisan ben ashaari. 

"Lepas 6-7 bulan tu baru la cun sikit income... tapi cuba pk pk balik .. korang susah susah update blog , kasi tinggi trafik .. semata mata nak kaut duit dari NUFF ke ? Hehehe...Kita keje ngan mereka ke ?"


kita kerja dengan mereka ke?? semestinya tidak.. tapi persoalannya kenapa kita berasa kecewa, marah, sedih bila tidak mendapat iklan/BE dari nuffnang? aku pun pernah merasa macam tu.. ingat.. blog hak kita.. kita berhak ke atas blog kita. kita  takut pasang iklan syarikat lain kerana satu perkara sahaja..


status non-ordinary.


memang aku berblog untuk duit.. tapi duit dari hasil berblog tidak mudah datang bergolek macam tu sahaja. banyak halangan dan rintangan.. 

masih ingat lagi kata kata seorang blogger nie..

"berblog nie ibarat melombong emas.. sekali lu sudah jumpa itu lubuk.. lu taw la betapa indahnya berblog nie.."


renung renungkan..




p/s: sebenarnya aku lebih banyak menjadi silent reader ben ashaari.. banyak nasihat dari dia yang memberi aku motivasi untuk berblog.. thanks ben ashaari.. 

6 orang gemar komen entry aku:

  1. sokong sangat2..ramai blogger takut nak pasang iklan pasal takut status nuff bertukar.

    sebelum ni saya pakai nuff, then saya bertukar ke adverlets..lagi baik dari nuff..

    ReplyDelete
  2. betul tu.. smlm pon bru perasan bila bce blog ben. kita blogging tarik trafik, update blog bagai, blogwalking sampai lebam smata2 nk dpt $$$.. baru sedar mcm dh keje ngan nuffnang lak. keje letih, gaji xpadan. mmg teruk! haha. pape pon sy enjoy blogging! bukan nk duit.. tp nk kongsi cite, nk ramai kwn! =)

    ReplyDelete
  3. blog sekadar untuk kepuasan diri.
    nuff to no 2..sambil sambil je

    ReplyDelete
  4. terbuka minda dengan entri ini...

    betul juga kan....sibuk mengejar earning...seolah2 kita bekerja utk Nuff...earning yg kita dpt pun bukan bnyk mana..

    ReplyDelete
  5. haha...sama la aku pun dulu bajet ingat buat blog duit dari iklan tu leh dapat macam tu.. sekarang dah malas nak pikir.. tempek je iklan kat situ, kalau ada, ada la..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)