HuzairieHusinBlog: Macam Mana Aku Boleh Sesat Ni?

Saturday, May 14, 2011

Macam Mana Aku Boleh Sesat Ni?

salam semua...


hari ni aku dah dekat kampung aku dah.. kedah darul aman.. memang aman.. tenang je kat sini... tak sekusut kat kolumpo tu.. pening aku tengok banyak kereta sangat.. 

so, lepas kerja semalam jugak aku ca ba alif wa but cabut dari kolumpo tu.. memang malas nak balik pagi nie.. nanti tak puas pulak cuti.. lagi pun cuti sampai hari selasa je ni pun... huhu..

everything semua ok dalam perjalanan aku... sampai lah aku masuk satu simpang nie..............................





biasa kalau nak ke kampung aku, baling tu, aku selalu keluar ke tol kuala kangsar.. aku pun tahu macam mana semalam aku boleh salah masuk simpang.. aku exit terus ke simpang tol taiping (U).. aku dah pelik dah.. tak pernah aku masuk sini.. tempat nie pun aku tak pernah tengok... serius beb! tak pernah lagi sepanjang perjalanan aku nak ke baling tu aku salah exit dari kolumpo tu.. tiba tiba malam tu pulak... 

takpe la... aku tak kesah la.. aku tengok jam dalam pukol 1 pagi macam tu.. aku memang dah malas nak patah balik.. so aku terus perjalanan aku... gelap... hanya bulan menjadi peneman setia aku waktu tu.. ku pandang kiri... ku pandang kanan... gelap... hutan... tiada kereta.. sunyi... dan sepi.. itu yang boleh aku gambar kan.. 

aku terus kan perjalanan ke baling.. jalan yang penuh berliku.. bersimpang siur.. kalau aku laju sikit memang kompem ke dalam hutan.. takpe.. aku masih teruskan perjalanan ini.. dalam sedap sedap aku drive dalam keadaan yang seram seram sejuk,boleh pulak jauh sehelai daun nie.. betul betul depan cermin kereta aku.. tak terkejut kau... dah a tempat tu sunyi sepi.. kiri kanan pokok.. seram beb! dah la aku sorang je nie.. kalau apa apa jadi masak aku.. 

aku terus memecut dengan kelajuan 60km/j.. berhati hati... sampai satu tempat nie aku nampak ada lembaga warna hitam.. berjalan melintasi jalan... bergerak perlahan.. seolah olah tak nampak aku kat depan dia nie... kurang hajor punya babi hutan... 3 ekor beb.. tu kalau dia sondol kereta aku mahu kemek kereta aku.. silap haribulan mahu kena tukar lamborghini..

dan... alhamdulillah... aku dapat jumpa simpang yang selalu aku ikut.. memang lega giler time tu.. bersyukur sangat sangat.. so aku sampai baling nie dalam pukol 5 a.m macam tu..

dan pagi tu.. setelah sekian lama...... aku tak menyantap makanan nie... kat kolumpo tu dah tak jumpa dah.. pi la cari kat mana pun.. tak kan sama dengan yang nie.. 

meh tengok dulu...



kat kolumpo ada?? tak ada punya... nasi lemak ikan masin je beb! hehe..

cuba teka bape posen sebungkus nie?? hehee

3 orang gemar komen entry aku:

  1. mak ai.. macam mana leh ada babi hutan tengah jalan? baby punya babi.. heheheh.. laju tol ko bwk kete.. 60km/j....

    ReplyDelete
  2. @cacing: tu la.. terkejut jugak aku.. hehe

    ReplyDelete
  3. Assalam...
    Kat Baling musim buah apa la ni? Lama dah x lalu kat Baling..last pi Baling, pi kolam ayaq panas...

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)