HuzairieHusinBlog: Drama Dewa Cintaku TV3 (sinopsis, Senarai pelakon & Novel online)

Friday, June 17, 2011

Drama Dewa Cintaku TV3 (sinopsis, Senarai pelakon & Novel online)

drama nora elena baru habis semalam.. bila bukak banyak yang macam tak puas hati dengan drama nie.. mana tak nyer... 24 episod jer?? kasi la 42 episod.. haha.. so, berakhirnya drama nora elena, berganti pula drama dewa cinta ku.. adaptasi juga dari novel.. 


*sekarang nie banyak cerita ambil kat novel yer.. 


sinopsis drama dewa cintaku.





Iqbal dan June masing masing mempunyai sejarah hitam tersendiri kerana menjadi mangsa perpecahan keluarga.. mereka hilang kasih sayang, June pernah dikecewakan oleh kekasihnya. June sukar menerima cinta lelaki. Iqbal terpisah dari kasih sayang ibu dan kakak kandungnya kerana semenjak kecil lagi bapanya melarikannya dari ibu beliau. Iqbal pula dibesarkan dalam keluarganya mewah dan kaya raya, dari kecil hingga remaja keluarganya amat mementingkan pendidikan dan akan mewarisi pernigaan keluarganya.

Iqbal masih teringatkan ibu dan kakak kandungnya. beliau berusaha untuk mencari mereka. Iqbal dijodohkan dengan Selena tapi Iqbal tidak berminat selagi dia tak menemui ibu dan kakak kandungnya. Dalam pencariannya tu dia berkenalan dengan penyanyi rock kelab malam bernama June. June merupakan wanita yang  jauh lebih tua daripada Iqbal. dalam tidak sedar, Iqbal telah jatuh cinta dengan June tapi June menolak cinta iqbal.



Iqbal berusaha mendapatkan cinta June.. dan akhirnya iqbal berjaya kerana dalam diam June memang menaruh hati pada iqbal. Mereka akhirnya bertunang walaupun terpaksa menghadapi pelbagai rintangan dari Selena dan jugak jarak umur. sebulan sebelum iqbal dan june diijabkabulkan, Iqbal dapat tau yang June ni ialah kakak kandungnya.

rasa-rasanya apa akan jadi selepas tu yer? jangan lupa saksikan di tv3!




jangan lupa saksikan pelakon pelakon hebat seperti fasha sandha, iqram dinzly dan ramai lagi dalam drama bersiri dewa cinta..!!



*agak-agak novel dewa cintaku nie akan meletop tak macam novel kasih yang suci..? hehe









4 orang gemar komen entry aku:

  1. mama suka layan drama2 TV3 ..kerana dramanya berkualiti!!!.. ..tapi mama kureng kat fasha ni..he2x..mungkin tak tgk drama ni kot..sori fasha..

    ReplyDelete
  2. cerita macam best.. fasha ja xbest. :)

    ReplyDelete
  3. tertarik ingin tahu gantian cite kasih yg suci....
    tapi bila dapat tahu fasha berlakon mcm kurang xcited...
    kalo fasha berlakon dlm cerita chinta chandurry best pulakkk..apa2 pon layan dulu lh best ke x best nti?

    ReplyDelete
  4. best lar fasha blako..lagi2 kalo ngan iqram..mletop!memang best ar cite dewa cinta nie..dah la plakon pon hebat2..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)