HuzairieHusinBlog: Gambar, Video (youtube) puting beliung di mersing, johor 2011

Sunday, June 19, 2011

Gambar, Video (youtube) puting beliung di mersing, johor 2011

assalamualaikum semua.. 


walaupun berita nie 2 hari yang lepas semasa entry ini ditulis (17 jun 2011), baru zairie dapat tahu yang di mersing johor telah berlaku satu bencana alam yang agak dashat jugak la bagi zairie.. puting beliung.. 

hm.. kadang kadang bencana alam macam ini memang sukar ini nak mengagak.. kena sentiasa standy..



gambar puting beliung di mersing johor.







kalau tengok dekat gambar pun kita dah tahu macam mana kalau puting beliung nie mampu menerbangkan rumah rumah yang dia sapu.. gerun...



video puting beliung














dikatakan puting beliung nie berlaku pada pukul 3.30 pm 17 jun 2011.. 


apa yang berlaku di atas bumi ini adalah kuasa allah dan atas keizinan nya... mungkin ada hikmah di sebalik kejadian alam yang terjadi ini.. wallahuallam..~











2 orang gemar komen entry aku:

  1. Ermm nampaknya saya rasanya orang yang terakhir tahu.
    Sebab baru saja terbaca. Huhuhu, kuasa Allah, di Johor pula tu, tempat kelahiran negeri saya!

    ReplyDelete
  2. Salam bro,

    hikmahmya adalah, perlu ketahui bagaimana tornado terbentuk.. ia adalah ilmu alam dunia Allah yg semua orang perlu tahu supaya menambahkan keimanan kepada ke esaannya. Nak tahu bagaimana puting beliung terbentuk? Lawati blog saya.

    Thanx...

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)