HuzairieHusinBlog: Bazar Ramadhan Putrajaya 2011

Sunday, August 7, 2011

Bazar Ramadhan Putrajaya 2011

semalam aku sempat berbuka puasa di luar. biasanya memang hari sabtu berbuka di luar je... berbuka bersama Mrs Zairie.. hihi.. 

sempat juga aku singgah bazar ramadhan yang boleh dikatakan bazar ramadhan yang antara bazar yang ramai orang datang.. bazar ramadhan putrajaya

untuk entry kali nie, aku akan bawak korang semua jalan jalan sekitar bazar ramadhan putrajaya


sampai kat sana, susah jugak nak cari parking yang dekat dengan bazar nie.. parking tu ada memang ada.. tapi jauh sikit nak menapak (jalan kaki).. so, nak tak nak, kena la menapak.. walaupun jauh sikit jer.. hilang 2 titik air time sahur..



kalau tengok gambar di atas, dah dapat gambar kan kesesakan yang melanda bazar nie.. memang banyak juadah makanan.. boleh tergugat iman puasa nie... 



ramadhan = murtabak, 

kalau bukan ramadhan = murtabak tak laku.


itu la situasi yang aku rasa memang kena sangat la.. asal bulan ramadhan datang je, dah rasa macam satu tradisi.. mesti kena beli murtabak... ape kehe nyer yop... lagi satu, kat situ aku ada jumpa satu gerai yang memang fofular habis murbatak eh, murtabak dia.. keramat murtabak.. beratur tak ingat punya panjang...





dari murtabak, kita ke kedai kuih kuih pulak.. kuih kat sana memang banyak jenis, banyak rupa.. banyak rasa.. pilih je mana berkenan.. so, aku tertarik dengan satu gerai kuih nie.. nampak menarik..




harga kuih sekarang pun dah naik yer... mungkin sebab minyak masak naik.. so, semua naik.. gaji je tak naik naik.. ceh~


terjumpa lagi satu gerai.. gerai char kuew tiaw... memang marvelous char kedai nie.. boleh cuba kalau singah bazar putrajaya nie...





char kuew tiaw di putra.. sebelum nie pernah nampak di bangi. seksyen 7. memang terbaik dari ladang..


okeh.. cukup??? cukup la tu... nanti aku bawak korang pulak jalan jalan kat taman warisan putrajaya... okeh??








2 orang gemar komen entry aku:

  1. biasalah kan...hari minggu berbuka ngan mrs...he2x..mama pun menunjuk kat bazar juga..hu2x..

    ReplyDelete
  2. salam...
    office duk dekat bazar nie juga...tapi,skali je pegi..ramai sangat orang n nak parking jauh..ngan anak2 lagi...fuh!!!!xterdayo den...

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)