HuzairieHusinBlog: Tips Blogging | Bagaimana Mahu Naik Bilangan Followers Di Blog

Tuesday, August 23, 2011

Tips Blogging | Bagaimana Mahu Naik Bilangan Followers Di Blog

here we come... dah lama aku tak bagi tips blogging untuk di share dengan rakan rakan blogger yang lain. 

dan hari ni, aku ada satu tips yang baru dan menarik untuk dikongsi."Bagaimana Mahu Naik Bilangan Followers Di Blog" .. tips nie aku fokuskan kepada blogger yang baru terutamanya. 

tahu tak korang yang bilangan followers yang tinggi/banyak memberi tanda yang blog itu popular.. sekarang, jom kita lihat bagaimana kita nak up bilangan followers kita. 




Tips 1 : Tulis entry yang menarik dan unik.

tahukah korang entry yang menarik dan unik boleh dijadikan senjata rahsia untuk up traffic. contoh, bila reader suka dengan entry kita tak payah nak paksa orang follow blog kita. dia akan tekan button follow dengan rela hati. tengok saja la zack zukhairi. dah berapa bulan tak update. sekali update.. ambek ko...!


Tips 2 : Laman Sosial 

tips nie lebih kepada trick je.. kalau jadi, jadi la.. tak jadi nak buat macam mana kan...? aku rasa, semua ada FB @ twitter.. kan kan...kalau masih yang belum ada tu, pi la register sat.. free..

senang je.. pi kat profile blogger tu, korang message/post wall dia macam nie..

"blog awak hebat! saya harap awak update lagi dengan entry yg best dan fantastic..saya dah pun follow blog awak dan baca entry awak.. kalau awak sudi, awak boleh jugak follow blog saya. http://urlblog.blogspot.com"


jangan buat banyak sangat ayat nie.. kasi tukar sikit la.. nanti tak pasal pasal kena spam pulak.. 

tapi ingat..! betul betul follow blog dia.. dan ingat jugak..! kita bukan menagih orang follow blog kita.. just kita nak tambahkan kenalan di blog kita..


selamat mencuba..


p/s: ehem2 .. senang sudi lah follow blog saya.. like sekali ye fan page blog saya.. hehehe..

3 orang gemar komen entry aku:

  1. yups
    kalau bagitahu follow so kena follow betul2
    kalau tidak nanti orang xpercaya dkt kita
    :-)

    ReplyDelete
  2. nice info...betul tu zairie, kita kalau nak follow biar follow betul2 jgn tipu2 kan !!..org blh check..he2x..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)