HuzairieHusinBlog: Movie Hantu Bonceng [Review, Sinopsis, Video Youtube, Pelakon)

Friday, September 2, 2011

Movie Hantu Bonceng [Review, Sinopsis, Video Youtube, Pelakon)

assalamualaikum.


baru balik dari menonton wayang filem hantu bonceng lakonan zizan raja lawak.. ok tak ok cerita nie..? nanti aku cerita... kejappp je lagi.. erm.. dekat poster dia tulis zizan razak... aku pun musykil jugak siapa zizan razak tu... rupanya zizan raja lawak... maybe tu nama glamer baru dia kot..






zizan razak dan juliana evans.. watak juliana evans macam tak banyak je dalam cerita nie.. 


ok..review/sinopsis hantu bonceng nie adalah berdasarkan fahaman aku sendiri ok.. apa yang aku lihat.. apa yang aku bantai gelak dalam panggung tu...




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



hantu bonceng nie mengisahkan amran (zizan raja lawak) yang kaki rempit lah.. suka race... bila menang dalam race tu confirm la dapat habuan kan?? ha..! nak dijadikan cerita, si amran tu dah menang satu race pada malam tu... so, habuan nyer dia dapat la seorang gadis untuk malam pertama nya... erkk... paham kot maksud aku tu ea..?


so bila si amran dan bakal ehem2 dia tu on da way nak cari port, diorang accident pulak.. yang amran selamat.. tapi yang si gadis tu mati di tempat kejadian. pada saat tu la hidup amran sering kena ganggu dengan roh gadis tu.. makan kena ganggu.. mandi kena ganggu.. tidur jangan cakap la.. dah confirm kena ganggu punca..






so member si amran nie, kunyit, cadang la suruh pi jumpa bomoh... ok.. dia orang pergi jumpa bomoh.. tapi still tak berhasil jugak.. then amran dan kunyit nie pergi jumpa ustaz... dapat la tazkirah sikit...




ha...! nak tahu apa jadi selepas tu.. sila lah terjah panggung... nanti aku citer sampai habis dah tak syok dah kan cerita dia...korang dah taw dah ending dia apa... hihi..








Barisan Pelakon


antara pelakon hantu bonceng :



  1. zizan raja lawak
  2. juliana evans
  3. taiyuddin bakar
  4. banyak lagi..


so far cerita nie boleh buat aku ketawa sampai tahap dewa.. memang kelakar.. so, 4.5/5 bintang... ada sikit kekurangan dalam plot penceritaan hantu bonceng nie... 



-sekian-

3 orang gemar komen entry aku:

  1. bile la cx dpt pergi tgk. gggrr~

    ReplyDelete
  2. wah. tinggi rating
    kena tengok nie

    ReplyDelete
  3. org yg tak dapat blk raya... beraya kat panggung best jugak kan..ha2x..

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)