HuzairieHusinBlog: Tempat-Tempat Menarik Di Melaka Yang Harus Di Lawati

Thursday, January 26, 2012

Tempat-Tempat Menarik Di Melaka Yang Harus Di Lawati

assalamualaikum...

hari nie aku sangat rajin untuk menceritakan sedikit info berkaitan tempat tempat menarik di melaka yang harus kita lawati. Dah lama aku mencari mood untuk menulis entry nie disebabkan kengkangan mood berblog yang tidak mengizinkan..

okeh..! 1 hari di melaka memang tidak cukup untuk aku ceritakan kesemua tempat tempat menarik yang ada di melaka.. tetapi, apa yang boleh aku kongsikan dengan korang semua 5/10 keunikkan melaka..

jom kita lihat satu persatu..


MENARA TAMING SARI


menara yang boleh korang melihat seluruh bandar melaka dengan jelas.. sedap mata memandang.. sedap lagi tangan nak ambil gambar... hehe

buat pengetahuan korang, menara taming sari ini setinggi 80 meter..


p/s: entry penuh mengenai menara taming sari akan menyusul..





MUZIUM SAMUDERA KAPAL BESAR, MELAKA


Dulu aku selalu tertanya apa yang ada dalam kapal sebesar alam yang dok atas darat nie...? time tu masih kecik lagi.. sekarang baru berkesempatan nak naik dan tengok apa yang ada di dalam..






pandagan atas kapal besar... apa yang boleh aku rumuskan, di dalam kapal nie banyak info yang berkaitan dengan kapal kapal portugis yang pernah datang ke melaka suatu ketika dahulu..



nak tahu apa yang ada dalam kapal besar nie??? tunggu entry akan datang... 




 KOTA A'FAMOSA, MELAKA


bangunan yang terletak di atas bukit bandar melaka... dulu masa kecik aku pergi macam lain je tempat nie.. sekarang dah nampak cun sikit.. hehe..


p/s: tunggu entry penuh pasal kota A'Famosa..






BANDAR HILIR, MELAKA

ada yang panggil "Banda Hilir" ... tapi tak kesah la.. sama je.. Banda hilir nie memang tempat yang harus di pergi oleh setiap pelacong yang datang ke melaka.. 

apa yang ada kat banda hilir nie...? tunggu entry khas pasal bandar hilir ye.. 







RESTORAN ASAM PEDAS SELERA KAMPUNG

Orait... dah penat berjalan kan??? so, aku cadangkan tempat yang nak makan kat bandar hilir nie korang try terjah restoran asam pedas selera kampung nie.. sebelah ngan Pahlawan Walk.. 

biasalah.. melaka kan terkenal ngan asam pedas...kan...?


okeh... selebihnya, tunggu entry entry khas tempat tempat menarik di melaka yang aku list kan tu... melaka memang menarik... ada rezeki, insyaallah aku akan pergi lagi... 

melaka memang owesome.. !





ada tempat tempat menarik kat melaka yang korang nak tambah...? =)

3 orang gemar komen entry aku:

  1. cuba try roti nan kat mota pahlawan and asam pedas kat kota pahlawan.. sarapan pagi kat sg petai.. nyum2

    ReplyDelete
  2. Aku : insyaallah... kalau sampai sana lagi apa salahnya kan.. patut cuba ... :D

    ReplyDelete
  3. wah bestnya dpat ronda2 melaka !!.. jeles mama..mama terperap kat rumah je.. :)

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)