HuzairieHusinBlog: Review Ringkas Safe House 2012

Friday, February 17, 2012

Review Ringkas Safe House 2012

assalamualaikum...

alhamdulillah.. hari nie aku sempat tengok filem Safe House di TGV Cheras Selatan.. itu pun member yang ajak.. seriusly aku tak pernah tahu pun pasal cerita nie.. apatah lagi layan trailer dia dekat youtube.. jauh sekali..



Review Ringkas aku mengenai filem nie.

orait... apa yang aku boleh cakap, filem nie pada awalnya aku tak faham langsung.. watak utama dalam filem nie adalah Denzel Washington yang memegang watak Tobin Frost. 

apa yang aku faham, Frost nie mempunyai satu rahsia yang sangat besar di mana kalau Frost nie bocorkan rahsia yang dia tahu, seluruh organisasi C.I.A boleh terancam.. terutama orang atasan.




watak Ryan seban Matt pun bagus jugak.. dia seorang pegawai perisik khas dari C.I.A yang ditugaskan untuk mendapatkan info yang sahih dari Frost.

nak dijadikan cerita ada banyak orang dalam C.I.A mencari frost nie.. salah seoarangnya si Matt nie.. 

okeh.. buat pengetahuan korang, frost nie ada satu rahsia tentang kegiatan rasuah di kalangan pemimpin C.I.A dan pemimpin kerajaan Amerika.. beliau mempunyai senarai nama pemimpin yang terlibat dalam kegiatan rasuah nie..



TRAILER SAFE HOUSE




So far aku berpuas hati cerita nie.. 4 bintang dari 5 Bintang.. 


*erm.. malaysia bila lagi nak buat filem macam nie?? hehe

1 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)