HuzairieHusinBlog: Aman Kampus UTHM - Anda Sebenarnya Telah GAGAL!

Tuesday, March 13, 2012

Aman Kampus UTHM - Anda Sebenarnya Telah GAGAL!

assalamualaikum..

alhamdulillah... minggu nie minggu yang sangat sibuk buat saya...  Okeh.. kali ni saya nak berkongsi dengan mereka yang kat luar sana berkenaan dengan Aman Kampus.. hm... apa sebenarnya ye Aman Kampus nie..? secara am nya, Aman Kampus lebih kepada program khidmat masyarakat...





sesuai lah dengan Tema Aman Kampus UTHM - Mahasiswa Bersama Masyarakat.




erm... Aman Kampus UTHM - Anda Sebenarnya Telah GAGAL! 


pada pandangan anda, kenapa saya katakan ia telah gagal...??  lihat lah gambar gambar di bawah..




-Pasukan konvoi aman kampus - 



-Prof TNC kita, pun turun padang jugak.. terbaik..! =)



-Peserta Aman Kampus berkhidmat untuk masyarakat-







- sempat lagi bergambar..-



-Mahasiswa Bersama Masyarakat-



Kembara aman kampus memang banyak memberikan impak yang positif kepada saya.. terlalu banyak sangat yang belajar.. ya.. mahasiswa dengan masyarakat memang tidak boleh dipisahkan.. saling berhubung kait antara satu sama lain..

okeh..! kenapa saya katakan "Aman Kampus UTHM - Anda Sebenarnya Telah GAGAL! "

Ok..Kepada Aman Kampus UTHM,ANDA GAGAL MENUNJUKKAN BAHAWA anda kaki demo,kaki pecah pintu,kaki menyusahkan orang.Sebaliknya anda berjaya membuktikan bahawa anda mahasiswa yang prihatin,dekat dengan masyarakat,intelek serta rasional.Semoga berjaya meneruskan baki program Aman Kampus UTHM..amin.. 


Dan BUKAN INI MASYARAKAT KITA MAHUKAN...!



Tetapi INI... - Mahasiswa Bersama Masyarakat...! -



Terima kasih Aman Kampus... we love Malaysia & UTHM..









7 orang gemar komen entry aku:

  1. Assalamualaikum,
    Siap letak gmbr demo UPSI lg...at least diorg tu bijak juga berfikir....x smestinya yg hnya 'mengikut telunjuk' je yg pndai berfikir yerk...slalunye yg membangkang lebih tahu berfikir...slalunye yg sntiase menyokong adalah mereka yg hnya mkn ape yg disuap org tetapi mreka yg membangkang pula lebih pndai mencari utk menyuap diri sendiri...fikir2kan yerk...sy x kate aman kampus ni x bagus..sy lihat program aman kampus tu pun bagus...dua2 perkara yg baik..tp kalau hanya skadar berkhidmat utk msyarakat dan diri sendiri tp hak mahasiswa dan rakyat lain tidak terbela pun x kena jgak kn? cuba kaji apa yg berlaku pd student2 UPSI dulu yerk...jgn hnya mkn newspaper tp mls nk mencari sndiri kbenaran yg sbenar ^_^....sy yakin anda juga adalah mahasiswa universiti, maka bertindaklah seperti seorang mahasiswa yg layak digelar mahasiswa...jgn hanya bijak di atas kertas tp soal hukum agama ditinggalkan..kalau anda berjaya dapatkan kedua2nya, insyaAllah anda akan berjaya dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  2. anon : ye betul... mereka membangkang.. dan mereka berfikir... persoalannya, perlukah mereka berdemo sedemikian rupa sehingga boleh menjatuhkan martabat mahasiswa khususnya dan nama baik universiti am nya??? pernahkah saudara terfikir??

    banyak perkara yang jauh lebih berfaedah pihak pembangkang boleh laksanakan.. bukan seperti yang apa yang saudara lihat di dalam gambar itu..

    terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Saudara Zairie Husin:
    "menjatuhkan martabat mahasiswa"? hahahaha~~ adakah mahasiswa tidak mempunyai hak utk menegakkan keadilan? adakah saudara juga merasakan mahasiswa skrg tiada hak utk bersuara?

    "banyak perkara yg jauh lebih berfaedah pihak pembangkang boleh laksanakan?? pembangkang ingin menegakkan hukum Allah (hukum hudud).. adakah saudara sedari bhawa hukum Allah itu wajib dilaksanakan? menolak hukum Allah umpama menolak Allah...termasuklah mereka yg menyokong pihak yg menolak mentah2 utk melaksanakan hukum Allah...pernahkah saudara terfikir??? pernahkah saudara terfikir tggungjawab saudara sbg seorang Islam???

    terima kasih... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan mempergunakan agama untuk menghalalkan yang batil....istimewa sgt kah manusia yg memegang title mahasiswa, jng kamu dlm golongan manusia yg pandai tak boleh diikut, yg bodoh tak boleh diajar...dah bodoh tapi sombong....jangan mudah lupa sejarah sendiri....mungkin nenek atau moyang kamu dulu seorang yg pernah bermandikan darah utk membebaskan tanah bertuah dari penjajah...jng ikut nafsu.

      Delete
  4. saudara anonymous : adakah saya mengentengahkan isu hudud?? adakah perkataan hudud itu tertulis di entry saya?? tak perlu spin seperti pembangkang di luar sana.. lagi 1, tak perlu menggunakan account anonymous jika tidak berani bertanggungjawab dengan apa yang saudara katakan.

    sekian.

    ReplyDelete
  5. ehem..mama bangga dgn zairie & penuntut2 UTHM..anda telah menunjukkan kpd masyarakat anda adalah bakal pelapis yg akan mengantikan pemimpin2 yg sedia ada..sikap beginilah yg harus diamal,sambil belajar juga berbakti kpd masyarakat..bukan hanya tahu berdemo yg tak berfaedah..menyusahkan org awam & kerajaan yg memberi pinjaman pelajaran buat mereka.. :)

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)