HuzairieHusinBlog: Kisah Angeles Duran yang beli Matahari

Thursday, March 8, 2012

Kisah Angeles Duran yang beli Matahari

Assalamualaikum..

Semakin kerap saya update menggunakan iphone saya.. Sudah semakin busy dengan urusan universiti..

Tertarik saya pada 1 cerita nie.. Kisah angeles duran yang membeli matahari.. Erkk? Matahari???



Okeh. Itu lah duran. Manusia yang membeli matahari..

Sebenarnya ia ada kaitan dengan tamadun kemanusian. Dan terlalu panjang jika mahu dibicarakan..

Menurut duran, dia mendaftarkan namanya sebagai pemilik Matahari di sebuah pejabat notari awam tempatan..

Dan pejabat notari awam bertanggungjawab mengesahkan sesuatu perjanjian yang dibuat..

Dokumen yang dikeluarkan pejabat itu mengistiharkan duran merupakan pemilik matahari iaitu bintang yang terletak di pusat sistem suria dengan jarak dari bumi kira kira 149,600,000 kilometer..

Duran menyatakan dia mahu mengenakan caj kepada setiap orang yang menggunakan matahari... Erkkkkk...

Menurut duran lagi, dia akan :

- berikan separuh daripada hasil kutipannya itu kepada kerajaan sepanyol

- 20% untuk dana pencen

- 10% tujuan penyelidikan

- 10% untuk menamatkan kebuluran dunia

- 10% lagi menjadi miliknya...


Suara Blogger :
Ni la salah satu punca berlakunya keruntuhan tamadun.. manusia dah makin tak betul.. Huhu


Posted using BlogPress from my iPhone

2 orang gemar komen entry aku:

  1. erkkk ada gak dunia camni hari nie, pas nie angin sapa lak nak beli he3..

    ReplyDelete
  2. lepas nie beli oksigen plak.. cepat kaya.. bodo pnya orng

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)