HuzairieHusinBlog: Biodata Penuh Ustaz Azhar Idrus

Tuesday, June 12, 2012

Biodata Penuh Ustaz Azhar Idrus

assalamualaikum..

09 jun 2012 yang lepas saya berkesempatan untuk menghadiri ceramah agama yang disampai oleh ustaz azhar idrus.. ye la.. biasa dengar ustaz ceramah dekat youtube dan fan page dia je.. so bila dia turun batu pahat buat ceramah, masa ni la kita nak merasakan "Aura" ustaz azhar..




secara amnya, memang saya teringin nak mengenali ustaz azhar idrus nie secara lebih dekat.. so, setelah di google, ini lah yang saya dapat untuk dikongsikan bersama...

Latar belakang pendidikan Ustaz Azhar Idrus: 

Sekolah Sultan Sulaiman. Sekolah Rendah dan Menengah di Sekolah Inggeris, tidak pernah belajar di mana-mana Sekolah Arab, Sekolah Pondok Madrasah atau sekolah agama. Beliau mula menuntut ilmu agama bermula pada tahun 90-an.

1. Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6. 

2. Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985 Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.

3. Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh   12 tahun. 

4. Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.


sedikit sedutan ceramah ustaz azhar di batu pahat baru baru ni..



# terkilan tak dapat dengar ceramah ustaz dan outing kerana berada di minggu exam.. tak pe.. ada umur dan rezeki pasti saya kan hadir ceramah agama ustaz..  :)








2 orang gemar komen entry aku:

  1. Ustaz Azhar memang yg terbaik era ini.

    ReplyDelete
  2. video moment gambar ini di ambil :)

    http://www.youtube.com/watch?v=aBCgL8_u-aY&feature=plcp

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)