HuzairieHusinBlog: Kelebihan Window 8 Release Preview 2012

Monday, June 4, 2012

Kelebihan Window 8 Release Preview 2012

assalamualaikum..

dah lama blog ini terbiar... dan kali ini, alhamdulillah saya diberikan kekuatan untuk mencoretkan serba sedikit di hamparan blog saya...  Mungkin ramai yang sudah sedia maklum berkenaan window 8 yang diwar-warkan oleh microsoft.. Dan saya sudah upgrade laptop asus saya ni dari window 7 kepada window 8 release preview.



memang teruja bila dapat mencuba window8 yang baru ni.. terasa seperti pakai laptop baru.. dan yang paling penting, terasa baru sahaja belajar mengenali dunia computer.. yup.. totally transform... 

dan di sini saya cuba untuk berkongsikan idea dan pandangan saya mengenai window8 yang baru sahaja saya cuba...


1. INTERFACE

kemas... itu yang saya boleh katakan... window 8 di lengkapi dengan interface  yang sangat kemas. tidak seperti window terdahulu yang gambar bukit menjadi wallpaper rasmi window.. tetapi tidak pada window 8. apa yang anda lihat dalam gambar di atas, itulah interface rasmi untuk window 8.. so owesome..!

2. PERFORMANCE

so far laju... install, run program sangat laju... tiada masalah... mungkin ia bergantung juga kepada RAM dan processor yang laptop anda gunakan..

3. JUAL BELI ONLINE


apa yang saya dapat lihat, microsoft nampak gayanya dah mula meniru gaya apple.. menggalakkan user download.. its so good.. memandangkan kemana sahaja ada wifi, maka tiada masalah untuk download or subscribe news or so on...

4. ONE CLICK ON HOME SCREE

Itu yang menarik pada window 8 ni.. hanya satu click saja pada menu shortcut, ia sudah membawa anda ke apps tersebut.



sekian... semoga memberi manfaat kepada anda.. insyaallah nanti saya akan ajar cara install window8 ^_^

2 orang gemar komen entry aku:

  1. aku format balik kepada win 7..ada beberapa prog yang tak ngam dengan win 8 cp ni,.hehe

    ReplyDelete
  2. Hafizin : ada benarnya.. ada jugak apps yg window8 xsupport.. huhu

    ReplyDelete

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)