HuzairieHusinBlog: Cara Mengenal Wang Kertas Palsu RM20

Monday, November 25, 2013

Cara Mengenal Wang Kertas Palsu RM20

Assalamualaikum.

Black money nie dulu pernah jugak kecoh kat malaysia ni pasal duit palsu. Tapi senyap 3 4 tahun bila leader dia kena tangkap. Sekarang macam dah ada balik dah geng geng yang buat duit tiruan nie..

So, yang aku dapat nie duit palsu RM20. kalau tengok dengan mata kasar memang tak ada beza. kalau teliti baik baik, memang ada bezanya. jadi, entry kali nie aku akan detailkan cara nak kenal pasti duit palsu RM20.



Ciri-ciri duit palsu :

1. SAIZ - Duit palsu kalau tengok betul betul saiz dia kecik sikit dari yang original. kalau beli kat makcik goreng pisang confirm makcik tu tak sempat nak selidik. sebab ramai sangat.

2. LINE - Aku tak pasti nak pangil apa. sama ada garisan emas atau apa. tapi korang boleh tengok sendiri dekat gambar tu macam mana lina emas tu susun yang ori dengan palsu. yang palsu nampak macam biasa biasa je. yang ori nampak macam ada blink blink..

3. TULISAN - Tulisan dekat bank negara malaysia tu aku perasan macam kabur kabur sikit. tak pasti la sama ada mesin cetak yang palsu tu dah nak habis ink ke apa.

banyak lagi beza kalau korang pasti betul betul. kalau mata kasar memang susah. nampak macam tak ada beza. So, berhati hati lah.

2 orang gemar komen entry aku:

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)