HuzairieHusinBlog: Cara Tanam Serai Supaya Cepat Besar

Wednesday, November 27, 2013

Cara Tanam Serai Supaya Cepat Besar

Assalamualaikum.

Aku ingat nak berkebun nie senang.. just ambek cangkul pastu korek tanah, tanam.. Rupanya indah khabar daru rupa..! ada tekniknya supaya tanaman kita tu cepat besar dan membuahkan hasil.. So, entry kali ni khas untuk mereka yang nak belajar tanam serai. 

okeh.. ni tanaman serai dekat rumah sewa aku.. hidup sebagai seorang student nie memang banyak masa.. agak agak bosan buat assigment boleh pergi luar cari cangkul. terus berkerbun..

so, aku dapat tips nie dari abang sedara aku.. dia ada kebun.. then, dia ada bagi cara macam mana nak serai kita tu cepat tumbuh atau cepat membesar..

Serai perlu tanam senget..!



hah! itu lah cara macam mana nak bagi serai cepat besar.. serai kita tu kena tanam senget.. so, dia suggestkan kat aku supaya cabut balik serai yang tanam tu.. kasi tanam secara senget.. dia kata dalam sebulan dua dah besar dah.. kalau tanam tegak nie makan masa sikit.. 2 3 bulan baru besar..

aku tanya pakcik pakcik (otai2 taman nie) cakap, memang serai kena tanam senget.. so, aku buat rumusan betul la cara nie.. tak yah nak nafi bagai lagi.. 

kalau agak agak musykil, boleh buat PSM tajuk serai nie.

0 orang gemar komen entry aku:

Post a Comment

Luahkan Isi Hati Anda Di Ruangan Komen Ini. Saya Amat Hargainya. =)